کد مطلب: ۴۱۸۶۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در آذر ماه امسال / رشد چشم‌گیر بورس / صعود دسته جمعی بازارها

آنالیز بازارها در آذر ماه امسال / رشد چشم‌گیر بورس / صعود دسته جمعی بازارها

بازارهایی که در آبان ماه امسال سودده بودند در آذر ماه سودده‌تر و بازاری که زیان‌ده بود نیز سودده ظاهر شد. بورس که تنها بازار ریزشی در ماه قبل بود در آذر ماه امسال بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داد.

در آذر ماه امسال بازارهای مالی با افزایش قیمت همراه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهایی که در آبان ماه امسال سودده بودند در آذر ماه سودده‌تر و بازاری که زیان‌ده بود نیز سودده ظاهر شد. بورس که تنها بازار ریزشی در ماه قبل بود در آذر ماه امسال بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داد.

فلزات طلایی نیز که ماه قبل با رشد قیمت همراه شده بودند در آذر ماه امسال نیز با بازدهی تقریبا 10 درصدی همراه شدند.

897

بازدهی بازارهای مالی در آذر ماه ۱۳۹۸

دلار

دلار که از ماه قبل با نوسان قیمتی همراه شده بود در آذر ماه نیز این روند را ادامه داد.

دلار در نیمه ابتدایی آذر ماه امسال روند صعودی به خود گرفت، به طوری که حتی در آستانه ورود به کانال 14 هزار تومان نیز قرار گرفت، اما در نیمه دوم تغییر جهت داد و با افت قیمت همراه شد.

روند قیمت دلار در آذر ماه سال ۱۳۹۸

در مجموع قیمت دلار در بازار آزاد با بازدهی 9.7 درصدی از 11790 تومان در ابتدای آذر ماه به 12940 تومان در پایان آذر ماه امسال رسید.

طلا

بازار طلا نیز در دوره مذکور شاهد رشد قیمت‌ها بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا که در آبان ماه بالاترین بازدهی را به خود اختصاص داده بود در آذر ماه نیز به این روند ادامه داد و توانست بیش از 9.4 درصد افزایش قیمت را به ثبت برساند.

روند قیمت طلای 18 عیار در آذر ماه سال ۱۳۹۸

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که در اواسط آذر ماه تا سطح 476 هزار تومان نیز افزایش پیدا کرده بود با در نهایت با رشد 9.4 درصدی از 423 هزار تومان در ابتدای آذر ماه به 464 هزار تومان در پایان آذر ماه رسید.

سکه

در آذر ماه امسال روند قیمتی سکه نیز همانند طلا بود. در آذر ماه امسال قیمت سکه روند صعودی را طی کرد، به طوری که در مجموع هر سکه بهار آزادی با رشد 10.1 درصدی معادل 420 هزار تومان به قیمت آن اضافه شد.

روند قیمت سکه بهار آزادی در آذر ماه سال ۱۳۹۸

قیمت هر سکه بهار آزادی که در اواسط آذر ماه با آغاز گرانی دلار تا سطح چهار میلیون و 675 هزار تومان نیز افزایش پیدا کرده بود در نهایت با رشد 10.1 درصدی از چهار میلیون و 129 هزار تومان در ابتدای آذر ماه به چهار میلیون 549 هزار تومان در پایان آذر ماه رسید.

بورس

بازار سهام که در آبان ماه تنها بازار زیان‌ده بود در آذر ماه نتوانست سودده ظاهر شود و بالاترین بازدهی را به خود اختصاص دهد.

شاخص کل بورس در آذر ماه امسال به طور عمده صعودی ظاهر شد و توانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

1

روند شاخص کل بورس در آذر ماه سال ۱۳۹۸

شاخص کل بورس در آذر ماه امسال در مجموع با رشد 16 درصدی حدود 50 هزار واحد افزایش یافت و از کانال 304 هزار واحدی در ابتدای آذر ماه به کانال 353 هزار واحد در پایان آذر ماه رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.