کد مطلب: ۴۵۴۴۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته دوم خرداد / رشد مجدد بورس شروع شد / بازار ارز در ثبات نسبی

آنالیز بازارها در هفته دوم خرداد / رشد مجدد بورس شروع شد / بازار ارز در ثبات نسبی

در هفته جاری فلزات طلایی روند صعودی محدودی را در پیش گرفتند، از سوی دیگر دلار نیز با ثبات قیمت همراه بود و تنها بازار سهام، بازار پربازده این هفته بود.

بورس با سبقت گرفتن از دلار و فلزات طلایی، سودده‌ترین بازار هفته جاری شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته دوم از خرداد ماه سال جاری که با دو روز تعطیلی رسمی همراه بود، برخلاف هفته گذشته، هیچکدام از بازارهای مالی بازدهی منفی نداشتند. در هفته جاری فلزات طلایی روند صعودی محدودی را در پیش گرفتند، از سوی دیگر دلار نیز با ثبات قیمت همراه بود و تنها بازار سهام، بازار پربازده این هفته بود.

دلار

بر اساس قیمت‌های اعلام شده صرافی ملی، اولین قیمت دلار در هفته جاری با افزایش ۴۰ تومانی نسبت به روز قبل در سطح ۱۷۱۰۰ تومان اعلام شد و در ادامه فراتر از این قیمت نرفت. دلار در روزهای پایانی هفته با کاهش قیمت نامحسوسی به سطح قیمتی خود در آغاز هفته رسید و در مجموع بازدهی کمتر از نیم درصدی را برای هفته جاری به ثبت رساند.

دلار در هفته دوم خرداد ماه با رشد ۰٫۰۵ درصدی از ۱۷۰۶۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۷۰۷۰ تومان در پایان هفته رسید.

437347

بورس

بازار سهام که هفته گذشته همانند دیگر بازارهای مالی با بازدهی منفی مواجه شده بود، در هفته جاری تغییر روند داده و با رشد قابل توجه شاخص همراه شد. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، با رشد تقریبا ۹۰ هزار واحد، معادل ۹٫۵ درصد افزایش یافت و توانست بار دیگر در کانال یک میلیون واحدی قرار بگیرد.

نماگر شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته جاری در سطح یک میلیون و ۲۸ هزار و ۵۳۷ واحد قرار گرفت.

سکه و طلا

فلزات طلایی نیز که هفته گذشته بازدهی منفی را کسب کرده بودند در هفته جاری با رشد قیمت اما کم‌بازده ظاهر شدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور قیمت طلا (۱۸ عیار) در بازار با رشد ۱٫۸۳ درصدی از ۷۱۹ هزار تومان در ابتدای هفته به ۷۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت سکه (بهار آزادی) نیز با رشد ۱٫۴ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس شنبه همه سهم ها صف خرید سنگیم هستن