کد مطلب: ۳۹۹۴۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته سوم شهریور ماه / بورس همچنان پرچم‌دار سودده‌ترین بازار / بازار به کام طلایی‌ها نبود

آنالیز بازارها در هفته سوم شهریور ماه / بورس همچنان پرچم‌دار سودده‌ترین بازار / بازار به کام طلایی‌ها نبود

در سومین هفته شهریور ماه امسال که تقریبا نیمه تعطیل بود و تنها سه روز کاری داشت، در بین بازارهای مالی، بورس توانست بیشترین سود را نصیب سهامداران خود کند. دلار کم‌نوسان ظاهر شد و نتوانست از مرز 11500 تومان بگذرد و در بازار فلزات طلایی نیز طلا و سکه با افت قیمت مواجه شدند.

در سومین هفته شهریور ماه امسال که تقریبا نیمه تعطیل بود و تنها سه روز کاری داشت، در بین بازارهای مالی، بورس توانست بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته سوم شهریور ماه سال جاری بازارهای مالی بازدهی‌های متفاوتی داشتند، بورس شگفت‌انگیز ظاهر شد و دلار که انتظار کاهش قیمت آن پیش‌بینی شده بود در این هفته با رشد نامحسوسی همراه شد، اما بازارهای دیگر در مجموع با بازدهی منفی مواجه شدند.

دلار صرافی ملی که هفته گذشته در مجموع بدون تغییر قیمت در سطح 11400 تومان باقی مانده بود، در هفته جاری نیز کم‌نوسان ظاهر شد و نتوانست از مرز 11500 تومان بگذرد؛ قیمت دلار در نهایت با رشد ۰٫۴ درصدی قیمت همراه شد و از 11400 هزار تومان در شروع به کار خود در ابتدای هفته به 11450 توامان در پایان هفته رسید.

از سوی دیگر براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سهام در دوره مذکور با رشد چشمگیر قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس با رشد 3.3 درصدی حدود 10 هزار واحد افزایش یافت و در آستانه 300 هزار واحدی شدن قرار گرفت.

بازار

در بازار فلزات طلایی نیز بر خلاف روند هفته گذشته، طلا و سکه با یک عقبگرد در شیب نزولی قیمت قرار گرفتند و در هفته سوم شهریور ماه امسال سودده ظاهر نشدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد با افت 0.8 درصدی از 414 هزار و 200 تومان در ابتدای هفته به 410 هزار و 900 تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت هر سکه بهار آزادی نیز با افت تقریبا یک درصدی مواجه شد، به طوری که قیمت آن از چهار میلیون و 84 هزار تومان در ابتدای هفته به چهار میلیون و 44 هزار تومان در پایان هفته رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.