کد مطلب: ۴۵۸۷۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته نخست تیر ماه / صعود دسته جمعی بازارهای مالی / بورس همچنان پرچم‌دار است

آنالیز بازارها در هفته نخست تیر ماه / صعود دسته جمعی بازارهای مالی / بورس همچنان پرچم‌دار است

در هفته جاری فلزات طلایی روند صعودی را همانند هفته گذشته در پیش گرفتند، از سوی دیگر دلار شگفت انگیز ظاهر شد و کانال جدیدی را فتح کرد اما در نهایت باز هم بازار سهام، بازار پربازده این هفته بود.

بورس باز هم با سبقت گرفتن از دلار و فلزات طلایی، سودده‌ترین بازار هفته جاری شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته نخست از تیر ماه سال جاری، کل بازارهای مالی همانند هفته گذشته، بازدهی مثبت را به ثبت رساندند. در هفته جاری فلزات طلایی روند صعودی را همانند هفته گذشته در پیش گرفتند، از سوی دیگر دلار شگفت انگیز ظاهر شد و کانال جدیدی را فتح کرد اما در نهایت باز هم بازار سهام، بازار پربازده این هفته بود.

دلار

بر اساس قیمت‌های اعلام شده صرافی ملی، اولین قیمت دلار در هفته جاری با افزایش ۱۵۰ تومانی نسبت به روز قبل در سطح ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت و انتظار افزایش قیمت بیشتر را در اذهان ایجاد کرد، در ادامه دلار فراتر از این قیمت‌ها رفت و حتی در بازار آزاد قیمت به بیش از ۲۰ هزار تومان رسید.

دلار که تا سطح ۲۰ هزار تومان نیز رفته بود در روزهای پایانی هفته با کاهش قیمت قابل توجهی به سطح قیمتی ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان رسید و در مجموع بازدهی ۲٫۷ درصدی را برای هفته جاری به ثبت رساند.

دلار در هفته نخست تیر ماه با رشد ۲٫۷۲ درصدی از ۱۸۳۵۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۸۸۵۰ تومان در پایان هفته رسید و حدود ۵۰۰ تومان گران‌تر شد.

2352

بورس

بازار سهام که هفته گذشته پربازده‌ترین بازار بود در هفته جاری نیز بازدهی قابل توجهی را به ثبت رساند و با رشد شاخص همراه شد. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، با رشد تقریبا ۱۹۰ هزار واحد، معادل ۱۵٫۳۶ درصد افزایش یافت و توانست رکورد جدیدی را در کانال یک میلیون واحدی به ثبت برساند.

نماگر شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته جاری در سطح یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد قرار گرفت.

سکه و طلا

فلزات طلایی نیز که هفته گذشته کم بازده ظاهر شده بودند در هفته جاری با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور قیمت طلا (۱۸ عیار) در بازار با رشد ۵٫۹۴ درصدی از ۷۶۶ هزار تومان در ابتدای هفته به ۸۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت سکه (بهار آزادی) نیز با رشد ۷٫۲۸ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از هفت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.