خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۵۶۹۸

آیا داشتن اعتقادات مذهبی، تاثیری بر طول عمر افراد دارد؟

آیا داشتن اعتقادات مذهبی، تاثیری بر طول عمر افراد دارد؟

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که اعتقاد افراد به وجود یک قدرت بالاتر باعث افزایش عمر آنها می‌شود.

تحقیقات جدید حاکی از آن است که داشتن اعتقادات مذهبی عمر افراد را چهار سال بیشتر افزایش می‌دهد. محققان علاوه بر جنسیت فاکتورهای زیادی را کشف کرده‌اند که طول عمر افراد را افزایش می‌دهد، به گونه‌ای که اخیرا نشان داده شده است تعاملات اجتماعی، داشتن یک حیوان خانگی و پیاده روی سریع باعث افزایش عمر انسان ها می‌شود. اما آیا داشتن دین و مذهب نیز می‌تواند همین تاثیر را در طول عمر افراد داشته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی های جدید نشان می دهد که این موضوع حقیقت دارد. نتایج تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه دولتی اوهایو به رهبری لورا والاس، محقق مقطع دکترای روانشناسی نشان می‌دهد که داشتن اعتقادات مذهبی، طول عمر افراد را افزایش می‌دهد. دکتر والاس و همکارانش در اولین تحقیق خود حدود ۵۰۵ آگهی فوت را در فاصله ماه های ژانویه و فوریه سال ۲۰۱۲ ارزیابی کردند. در تحقیق بعدی ۱۰۹۶ آگهی فوت آنلاین که در شهرهای اصلی آمریکا و در فاصله ماه اوت ۲۰۱۰ تا ماه اوت ۲۰۱۱ منتشر شد، مورد بررسی قرار دادند.

محققان در هر دو مورد، جنسیت، وضعیت تاهل و همچنین تعداد فعالیت‌های اجتماعی مذهبی افراد را بررسی کردند. نتایج بررسی نخست نشان داد که افراد مومن ۹.۴۵ سال بیشتر از کسانی که در مورد مرگ اعتقاد مذهبی نداشتند زندگی کردند، به صورتی که می‌توان گفت پس از جنسیت و وضعیت تاهل، مومنان به طور متوسط ۶.۴۸ سال بیشتر از افراد بی دین زندگی می‌کنند.

تحقیق دوم نشان داد که این اختلاف در ابتدا ۵.۶۴ سال و پس از به حساب آوردن عوامل جنسیت و وضعیت تاهل ۳.۸۲ سال است، به گونه ای که تاثیر وابستگی مذهبی بر طول عمر افراد مانند جنسیت آن‌ها است.

به گفته بالدوین، استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه ایالتی اوهایو افرادی که به دین و مذهب اعتقاد دارند، ممکن است از اقدامات ناسالم مانند مصرف مواد مخدر و الکل خودداری کنند. علاوه بر این در بسیاری از ادیان اقداماتی وجود دارد که باعث کاهش استرس می‌شود، تمرین هایی مانند قدردانی، نماز یا مراقبه که سلامت افراد را بهبود می‌بخشد.

منبع: آکاایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.