خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۴۴۸۰

نرخ اجاره مسکن در تهران

آپارتمان‌های ۸۰ متری با اجاره ۱۱ میلیونی در غرب تهران

آپارتمان‌های ۸۰ متری با اجاره ۱۱ میلیونی در غرب تهران

با افزایش قیمت مسکن در چند سال اخیر، نرخ اجاره مسکن هم افزایش پیدا کرده است. بسیاری از مناطق هستند که در نرخ اجاره ماهیانه بالای ۱۱ میلون تومان را دارند. کدام منطقه در غرب تهران بیش‌ترین قیمت اجاره را دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار مسکن در چند سال اخیر بازار داغ و پرتراکمی بوده است. قیمت مسکن در طول چند سال گذشته با شیب تندی افزایش پیدا کرده است. بسیاری از مناطق تهران در سال‌های گذشته با افزایش نرخ زمین و مسکن همراه بودند. در کنار افزایش قیمت مسکن، نرخ اجاره ماهانه افزایش پیدا کرده است و نکته مهم آن است که در برخی از مناطق که شمال شهر تهران محسوب نمی‌شوند و نرخ بالایی ندارند، اجاره ماهانه خانه به بالای ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم جامعه، درآمدها در چند سال اخیر افزایش زیادی نداشته است؛ حتی در یک سال گذشته با شیوع ویروس کرونا بسیاری از درآمدها کاهش پیدا کرده است. اما نرخ مسکن همچنان رو به افزایش است و بسیاری از مردم قدرت خرید خانه را ندارند و به سمت اجاره نیشینی می‌روند.

برخی از مناطق تهران با توجه به امکاناتی که در نزدیکی آن‌ها وجود دارد، با افزایش قیمت زیادی در بازار مسکن همراه بودند و در حال حاظر در تعدادی از مناطق تهران اجاره بالای ۱۱ میلیون برای خانه ثبت شده است.

با توجه به مصوبه حداقل حقوق کارگری وزارت کار و البته حقوق دریافتی عموم مردم، اجاره بهای بالای ۱۱ میلیون تومان برای درصد زیادی از جامعه غیرقابل پرداخت است. اما مناطق زیادی از تهران و کلانشهر‌ها وجود دارد که برای اجاره ماهانه مسکن، میلغ بالای ۱۱ میلیون تومان دریافت می‌شود.

با بودجه ماهانه ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان در ماه در چه محله‌ای می‌توان خانه اجاره کرد؟

بر اساس داده‌های دریافتی از سایت دیوار، در تعداد زیادی از مناطق غرب تهران، متوسط اجاره بهای ماهانه بالای ۱۱ میلیون تومان برای خانه‌های ۸۰ متری است.

ارزان‌ترین منطقه برای اجاره حدود ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان، برای محله جنت آباد با متوسط اجاره حدود ۱۱ میلیون تومان برای یک آپارتمان ۸۰ متری، ثبت شده است.

از آن جایی که گران‌ترین نرخ فروش مسکن در بین مناطق غرب تهران برای منطقه مرزداران است، نرخ اجاره‌ی کامل یک آپارتمان مسکونی ۸۰ متری در منطقه مرزداران، حدود ۱۴ میلیون تومان است که این نرخ بیش‌ترین نرخ فروش و اجاره مسکن در بین مناطق تهران است.

45

با در نظر گرفتن حداقل حقوق ۳٫۵ میلیونی وزارت کار و با وجود این شرایط در نرخ اجاره مسکن، تعداد زیادی از خانواده برای اجاره خانه مجبور به سکونت در شهرها و شهرک‌های اطراف تهران می‌شوند.

آخرین اخبار بازار مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برید ببینید افغانی و صاحب زمین کشاورزی درآمد میلیونی دارن میلیاردی یک ریال مالیات نمیدن

  • ناشناس

    کسانی که سرمایه گذار حرفه ای هستن هیچ وقت در خانه سرمایه گذاری نمیکنن حتی خودشون گاهی مستاجر ن وسرمایشان در سوله و زمین های بزرگ و تجارت هستن و خونه نمیخرن بدن اجاره چون می دونن اجاره ای که میگیرن باید دوباره هزینه ساختمان کنن و عمر ساختمان پایین میاد اینا یی که خونه اجاره میدن جای دیگه نمیتونن درآمد در بیارن خانه اجاره میدن یک درآمد ناچیزی نسبت به سر جایشان کسب کنن وسرمایشان وارث و میراث آوردن تو این راه چون جای دیگه نمیتونن درآمد کسب کنن خانه اجاره میدن و خانه هزینه داره باتوجه به سرمایه ای که می زارن کرایه هیچ است چون این پول هر کجا ببرن درآمد بیشتری داره من فهمیدم خانه بخری بدی اجاره هیچ به درد نمیخوره

  • ناشناس

    خودبخود مسکن گرون نشده یه حرامزاده هایی سرکارند که میتوانند اموالشان را چندبرابر بفروشند هم فروشنده خائن هست هم خریدار

  • امیر

    انشاءالله درست میشه و خانه و مخصوصاً زمین که هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد و توسط نفوزیها و سرمایه داران و دلالان و محتکرین گروگان گرفته شده و سودهای نجومی کلان به مردم تحمیل میکنند باید اینقدر ارزان شود تا در دسترس همه اقشار جامعه با هر توان مالی قرار گیرد تا بتواند تشکیل خانواده و فرزند اوری داشته باشند در غیر این صورت تا چند سال دیگر نسل ایران منقرض خواهد شد

  • ناشناس

    هرکی ازراه می رسه برای خودش نرخ اجاره تعیین می کنه وقتی یک برنامه درست در تامین مصالح ساختمانی خریدوفروش شفاف سازی نشه نظارت نکنی یک قانون شفاف واجرای درستی وجو نداشته باشه دلال جولان میده

  • ناشناس

    اگه انسان بودنو از بچگی به بچه هامون یاد میدادیم الان اوضاع احوالمون این نبود

  • ناشناس

    من که چند روز پیش پول پیش خونمو که توو غرب بود اومدم پرند دادم یه خونه خریدم دیگه از مستاجری خسته شده بودم

  • ناشناس

    فقط خدا جوابتون رو بده که ماهارو بدبخت کردین

  • ناشناس

    سهروردی و سیدخندان که غرب تهران نیستند.

  • ناشناس

    جواز ساخت این شورای شهریایه از خدا بی خبر کردن ۳۰۰ درصد معلومه خونه گرون میشه همچنین اجاره زیاد میشه شهرداری از سازنده سازنده از خریدار خریدار از مستاجر ۰ زنجیروار کسی دلش بحاله مردم نسوخته۰اینا هم که میگن همش چرته۰