کد مطلب: ۵۴۰۰۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احتمال تعطیلی گسترده مرغداری‌ها/ تامین دان مرغ به چالش جدی خورد

احتمال تعطیلی گسترده مرغداری‌ها/ تامین دان مرغ به چالش جدی خورد

رئیس انجمن پروردش‌دهندگان مرغ گوشتی با هشدارآمیز توصیف کردن وضعیت تامین خوراک دام و طیور گفت نگرانی‌های جدی وجود دارد که با تداوم تحریم‌ها بخش گسترده‌ای از صنعت مرغ به تعطیلی کشیده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرغداران دوباره با دردسرهای تامین خوراک دام و طیور مواجه شده‌اند. چندی پیش ناصر نبی‌پور، رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذاران تهران گفته بود که «مرغداران بیش از ۵۰ روز است که خوراک مرغ ندارند.»

اتفاقی که این روزهای تحریم منجر به کاهش تولید و صف‌های طولانی مرغ شد. هر چند که دولت برای مهار بحران مرغ، سامانه دیگری با عنوان سامانه بازرگان راه انداخته‌ است تا از این طریق به مرغداری‌ها خوراک برساند، اما حالا به علت مشکلات متعدد در ساختار همین سامانه، نائب‌رئیس کانون سراسری مرغداران به ایلنا گفته منتظر گرانی مجدد مرغ باشید.

در همین زمینه رئیس انجمن پروردش‌دهندگان مرغ گوشتی هم از احتمال بحران جدید در بازار مرغ خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: چالش مرغداران فراتر از وضعیت فعلی است و در حال حاضر مرغداران نگرانی‌های جدی نسبت به آینده صنعت دارند. چرا که چنانچه قرار باشد وضعیت تحریم‌ها به همین شیوه فعلی باقی بماند، تعطیلی گسترده صنعت مرغ در راه است.

محمد یوسفی به وارداتی بودن دان و نهاده مرغ اشاره کرد و گفت: اگر تحریم ادامه پیدا کند تامین ارز واردات خوراک دام و طیور که حجم بالایی هم دارد با مشکلات اساسی مواجه می‌شود و بسیاری از مرغداری‌ها دیگر قادر به تامین نهاده مورد نیتز خود و ادامه فعالیت نیستند.

او همچنین با اشاره به قیمت دستوری مرغ گفت: قیمت مرغ بین ۲۴ هزار و ۹۰۰ تا ۲۵ هزار تومان است اما در صورت تداوم این روند و کاهش تولید نمی‌توان به سادگی افزایش قیمت مرغ را مهار کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی ایزدی

    اینو به کسانی بگید که تحریم را کاغذ پاره حساب میکردن و اونایی که برای رویارویی با دنیا و فتح بزرگترین کشورهای دنیا حرفهای بسیار گنده میزدند فکر میکردند خبریه..اما خداکنه که الان دیگه به سر عقل اومده باشند و رویه شونو با دنیا عوض کنند و برای درست کردن ابرو چشم را کور نکنند.باید بفهمند که با تمام دنیا باید دوست بود.دوست.دوست.

  • سلوم

    به مرغ ها قرص اشتها ندهید معلومه غذاگیرشون نمییات

  • ناشناس

    اگه مرع دار سود نکنه چطور هر کس ک مرغداری داره پولدار و ثروتمنده .لطفا به فکر ما فقیرا هم باشید

    • ناشناس

      کجا مرغدارها پولدار چرا الکی میگید ما که مرغداری پولی نمی بینیم

  • ناشناس

    یه غذای مرغ رو توش موندم وای به حال ما و مملکتی که دارن اداره میکنن

  • ناشناس

    بجای حل مشکلات بیاید دوسوم جمعیت ایرانو کم کنیدراحتره همین حالا هم مرده متحرک هستیم روز به روز بدتر بدتر بدتر

  • ناشناس

    چرا دارین چرت میگین بگین مرغ میخواد بره بالا

  • ناشناس

    اگرسکان اقتصادی دست من بودبرای نابودی واسطه ها وتولیدکننده هایی که قصدسواستفاده رودارن؛؛مستقیما” مرغ واردمیکردم وبین مردم پخش میکردم تااین دزدان و غارتگران کمی ازدردمردم روبچشن

  • ناشناس

    شما یه نگاهی به کامنت ها بکن ببین مردم چی نوشتن…؟!؟
    از ذرت و سویا و کلسترول واسه این مردم بی فرهنگ گفتن نه تنها سودی نداره و کسی درک نمیکنه، بلکه مسخره هم میکنن؛ با این مردم ما شدیم 80 میلیون
    دم از دموکراسی نزنید دیگه لطفا

  • ناشناس

    یعنی خدایی تو غذای مرغ موندن آقایون ،بعد میگن جمعیت زیاد بشه ،فرزندآوری کنید .غذا،آموزش اون انسانهای بیگنهاه چی میشه اینا که از پس یه دون مرغ برنمیان ،ازپس واکسن برنمیان ،(یکی میمرد از درد بینوایی ،یکی میگفت آقا زردک میخواهی )خدا عاقبت قشر بیگناه ایران رو بخیر کنه .

  • ناشناس

    ادعاتون عالمو برداشته اما توان تولید دان مرغ هم ندارید .فقط مثل طبل تو خالی صدا دارید