کد مطلب: ۵۲۱۹۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخباری که احتمالا بر بازارها تاثیر دارند

اخباری که احتمالا بر بازارها تاثیر دارند

روز گذشته قیمت دلار و طلا روندی نزولی به خود گرفتند و شاخص بازار سهام یک روند صعودی را در پیش گرفت. آیا این روند امروز هم تکرار می‌شود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته قیمت دلار و طلا روندی نزولی به خود گرفتند و شاخص بازار سهام یک روند صعودی را در پیش گرفت. آیا این روند امروز هم تکرار می‌شود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام هستند؟

ـ روز یکشنبه، دلار نه‌تنها نتوانست از سد ۲۵ هزار تومانی عبور کند که در مسیر نزولی قرار گرفت. در دومین روز هفته، اسکناس آمریکایی ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به ۲۴هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

ـ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲۴ اسفند با ۶,۵۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

ـ رئیس‌جمهوری گفت: کالاهای اساسی و ملزومات سفره مردم خط قرمز دولت است و دستورات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها با کنترل صادرات و افزایش نظارت‌ها صادر شده است.

ـ هیات دولت مصوب کرد واردات کالاهای اساسی، ضروری و میوه شامل برنج، چای، دانه‌های روغنی، مغز گردو، بادام هندی، نهاده‌های دامی، دام زنده، گوشت گاو و گوساله و همچنین میوه‌های گرمسیری و نارنگی از طریق شرکت‌های تعاونی مرزنشین و پیله‌وران از محل ارز حاصل از صادرات سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خود بدون الزام به ارائه گواهی سایر دستگاه‌ها از جمله گواهی GMP انجام و در شبکه توزیع کشور عرضه شود.

ـ معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر در سال آینده نرخ ارز ثبات داشته باشد قیمت مسکن هم ثابت خواهد ماند و در صورت کاهش نرخ ارز، می‌توانیم حتی کاهش قیمت مسکن را هم شاهد باشیم.

ـ از ۲۴ سال قبل تاکنون میانگین نرخ تورم جهان تک رقمی شده اما در ایران این نرخ هم‌اکنون به بالاترین رقم از سال ۱۳۷۵ تاکنون رسیده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۳۹۹ حداقل نرخ تورم ۳۶ درصد باشد.

ـ وزیر اقتصاد با بیان اینکه برنامه جدی ما ادامه واگذاری‌هاست، گفت: نهادهای حاکمیتی ازجمله قرارگاه خاتم الانبیاء، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و… مالیات معوق ندارند.

ـ معاون اول رئیس جمهوری گفت: ‌انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا یکی از فرصت‌های کلیدی برای بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است که باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

ـ نمایندگان مجلس، مقرر کردند تا حقوق ورودی خودروی سواری که در مهلت قانونی ثبت سفارش شده و مراحل قانونی آن طی شده باشد، حداقل به میزان ۸۶ درصد ارزش گمرکی آنها باشد.

ـ تایید افزایش سرمایه نمادهای کویر، لخزر و ورازی در سامانه کُدال منتشر شد.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ahmad421

    نوبتی هم باشه نوبت شگفتانه بازار بورس در بین بازار های مالی و رشد خیره کننده ان در روزهای پایانی امسال و شروع در سال اینده است همچنانکه طی دو روز اخیر راهشو از راه سکه و دلار جدا نموده است

  • هادی

    حالا اینایی که وگفتی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    عیدی برای مردم ساختید که یادگاری ماند ، خدا لعنت کنه دعوت کنندگان مردم به قمارخانه بورس را

  • سعادتمند

    رئیس کل بانک مرکزی که می گفت ترخ تورم در پایان سال 20 درصد خواهد بود.

  • ناشناس

    دم عیده لااقل دستمزد پول کارگری چند ماه هست آوردم بورس بهم برگردونید گفتند سهم دولتی بخرید ضرر نمیکنید برای خودم و بچم خریدم لعنت بر خائن گرانفروشی که سهم پالایشی را با فریب فروخت سال تمام شد همچنان در ضرر هستم .

  • ناشناس

    ۷۰% ضرر کافی نیست برای مردم

    • Amin

      نه باید 100%باشه انشاالله

  • بیسواد

    بورس فقط یک گیر داره و اونم دولت هستش ؛ دولت از بورس برود بیرون بورس متعادل خواهد شد اکثر سهامداران افرادی با سواد هستند و در مقابل یک بی سواد قدرتمند بی حرکت میمانند!!!!

  • ناشناس

    در حیات وحش وقتی دشتها سر سبز می شود حیوانات اهلی برای سیر کردن شکمشان گله ای جمع شده و از محیط سبز اون دشتها استفاده میکنند همین که حیوانات اهلی کمی چاق شدند توجه حیوانات درنده و گوشتخوار را که در کمین اینگونه حیوانات اهلی نشسته اند را جلب میکنند و بسوی این گله حمله ور میشوند برای سیر کردن خودشان و در چشم بهم بستنی این محیط دلنشین به صحنه ای دلخراش تبدیل میشود وضعیت بورس ما هم تقریبا اینگونه شده

  • علیزاده

    کاش شب عیدی مدیران بورسی کمی به فکر سهامداران بودند ظاهراً شاخص کل بورس در حل صعود است ولی ۸۰ درصد سهام۲۰ روز است که قفل صف فروش هستند و سهامداران حتی ضررهای هنگفت هم نمی توانند بفروشند نیاز به نقدینگی برای خرید های شب عید و عدم نقدشوندگی سهام موضوع زجرآور بوده و خانواده های زیادی را درابن شرایط حساس با تنگدستی مواجه نموده است
    # سهامداران هم مثل خیل عظیم مردم شب عیدی نیاز به پول دارند اما دریغ از خریدار و حمایت حقوقی