کد مطلب: ۲۸۲۲۶۲

اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با کاهش ارزش پول ملی منتفی است

اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با کاهش ارزش پول ملی منتفی است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه افزایش ایجاد شده بر سرمایه ناشی از به روز کردن دارایی افراد است، گفت: باید اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با کاهش ارزش پول ملی منتفی شود.

مجید کیان پور، با تاکید بر ضرورت تجدید نظر در خصوص اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: اکنون زمان مناسبی برای اخذ چنین مالیاتی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش مالیات دریافتی از مردم با نرخ منطقی، کارشناسی و بر مبنای حقایق موجود در اقتصاد منعی ندارد، افزود: مالیات بر عواید سرمایه در صورتی منطقی و کارشناسی است که ارزش پول ملی ما حفظ شده باشد در حالی که با نرخ تورم افسارگسیخته و نابه سامانی بازار ارز و طلا وقتی نرخ غیرمنطقی بالا می رود پول ما بی ارزش می شود بنابراین عایدی بر سرمایه ایجاد نشده است.

اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با شرط ثابت بودن همه مولفه‌ها امکان اجرا دارد

وی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با شرط ثابت بودن همه مولفه‌ها امکان اجرا دارد، تصریح کرد: برخی با رانت عایدی بر سرمایه ایجاد می‌کنند بر این نوع درآمدها باید مالیات بسته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بر اساس شرایط بازار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به صلاح نیست، گفت: اقدام به این کار نیاز به کار کارشناسی دارد از این رو تا انجام بررسی‌های لازم عملیاتی شدن آن به صلاح نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وقتی ارزش پول ملی کاهش می یابد افزایش ایجاد شده بر سرمایه ناشی از به روز کردن دارایی است، افزود: در شرایط فعلی افزایش سرمایه به تغییر در پایه پولی منجر شده است.

منبع:‌ خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.