خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۲۸۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمین در فرمانیه متری ۱۶۱ میلیون تومان / ارزان‌ترین زمین‌ها در تهران کجاست؟ + جدول

زمین در فرمانیه متری ۱۶۱ میلیون تومان / ارزان‌ترین زمین‌ها در تهران کجاست؟ + جدول

با توجه به افزایش قیمت مسکن و زمین در کلانشهر تهران، بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که کدام مناطق زمین‌های ارزانی دارد تا برای خرید آن اقدام کنند. کدام مناطق در تهران ارزان‌ترین زمین‌ها را دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شهرهای بزرگی همچون تهران، افزایش قیمت مسکن به شدت به چشم می‌آید. بسیاری از افراد به دنبال سرمایه‌گذاری در زمین و یا مسکن هستند اما به دلیل قیمت زیاد مسکن و یا زمین توانایی خرید هیچ کدام را ندارند.

قیمت زمین در حالتی قرار دارد که با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، برای تعدادی از افراد جامعه که به دنبال حفط ارزش پول خود هستند مناسب است. بسیاری از افراد به دنبال خرید و سرمایه‌گذاری در مسکن هستند تا بتوانند با خرید و فروش آن‌ کسب درآمدی داشته باشند و در بلند مدت برای آن‌ها سرمایه‌ای حساب شود.

شهر تهران به عنوان یکی از مناطق پرتراکم جمعیتی کشور، برای خرید و فروش زمین و مسکن توسط افراد قابل توجه است. با توجه به شرایطی که در وضعیت اقتصادی و رشد قیمت‌ها وجود دارد، شاید خرید زمین در تهران برای تعداد زیادی از افراد قابل توجه باشد.

ارزان‌ترین زمین‌ها در کدام مناطق تهران هستند؟

با توجه به داده‌هایی که در دسترس است، نکته قابل توجه آن جاست که ارزان‌ترین زمین‌ها که شاید برای تعداد زیادی از افراد قابل ملاحظه باشد و توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند، در مناطق خارج از شهر‌ تهران قرار دارد. فشم و لواسان از توابع تهران دارای ارزان‌ترین نرخ زمین در بازه قیمتی ۱۴ میلیون تا ۱۸ میلیون تومان را دارند.

در مقابل گران‌ترین زمین‌های تهران در مناطق شمال این شهر قرار دارد. در مناطق فرمانیه، سعادت‌آباد و زعفرانیه گران قیمت‌ترین زمین‌ها در تهران معامله می‌شود. نرخ زمین در این مناطق حدود ۸۳۰ برابر مناطق فشم و لواسان است. همچنین قیمت زمین در این مناطق حدود ۵۰۰ برابر مناطقی در شرق و غرب تهران است.

قیمت معاملاتی یک متر مربع زمین در مناطق شهر تهران را در جدول زیر مشاهده می‌کنید: (قیمت‌ها متوسط قیمت یک متر مربع زمین در شهر تهران و حومه در ۱۰ روز گذشته در آگهی‌های دیوار است.)

زمین 5 اردیبهشت

آخرین اخبار مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نویسنده این گزارش گونه کاملا فاقد اطلاعات فنی در این خصوص است و بهتر است قبل از هر اظهار نظری در مورد قیمت زمین به این نکته مهم و کلیدی توجه کنید که قیمت زمین ابتدا به میزان حقوق مکتسبه قانونی آن جهت اخذ جواز ساخت بستگی دارد، مثلا تاکید غیر کارشناسی نویسنده بر روی اختلاف ارزش هر متر مربع زمین در فشم و لواسانات با شمال شهر تهران است که قیاس مع الفارق است چرا که الان در یک قواره ۲۰۰۰متری در فشم فقط ۲۰۰ متر اجازه ساخت و جواز میدهند در صورتی که در یک قواره ۲۰۰۰ متری در شمال شهر تهران الان ۶ طبقه ۶۰ درصد سطح اشغال یعنی ۷۲۰۰ متر اجازه ساخت و جواز میدهند پس لواسان و فشم بر عکس القای غلط نویسنده چنانچه شخصی بخواهد سکونت در چنین قواره ای کند ۴۵ میلیارد تومان هزینه دارد در صورتی که ۲۰۰ متر آپارتمان را با نصف این مبلغ در شمال شهر میتوان خرید و در ۲۰۰۰ متر زمین ۳۶ واحد ۲۰۰ متری احداث و بیش از ۱۱۰ نفر زندگی میکنند ولی در لواسان و فشم در همین مقدار زمین نهایتا دو خانواده، و نکته مهم تر اینکه دیگر در لواسان و فشم زمینی باقی نمانده و قیمتی که نویسنده اعلام میکند نصف قیمتهای موجود معدود فروشنده ها هم نیست

    • حقوقدان

      خب نویسنده محترم متن هم فقط و فقط قیمت زمین رو گفته و اصلا ورودی به این بحث های جواز و ساخت و ساز که شما گفتین نکرده . شاید یکی دلش بخواد فقط یک قطعه زمین 300 متری بخره و بفروشه . پس از این جهت ایرادی به نویسنده وارد نیست. درثانی شما اصلا معنی حقوق مکتسبه رو نمی دانید. معنی حقوق مکتسبه که در برابر حوق محتمله قرار دارد اصلا چیز دیگریست و استفاده از آن در متن شما عبارتی لغو و بیهوده بود.

  • ناشناس

    بهتر است بنویسید که اکثر افراد جامعه دیگر قدرت خرید مایحتاج اولیه زندگی را هم ندارند چه برسد به خرید ملک

    • داديار

      یعنى اگه کسى دو تا خونه ۵٠مترى توى جنوب شهرداره که یکیش را نشسته ویکى را براى امرار معاش اجاره داده باید مالیات بده اما اگه یه نفر که خونه هزار مترى توى نیاوران داره مثل بعضى ها،اون مالیات نده
      زنده باد واقعا

    • ناشناس

      بله همینطوره . اون که دو سه تا خونه 50 متری تو جنوب تهران داره باید مالیات بده چون داره ( دلالی) میکنه . اما اون که فقط یک خونه 1000 متری تو نیاوران داره نباید مالیات بده چون داره تو اون خونه فقط ( زندگی) میکنه .

  • کامیار

    فقط دوتا قانون مستحکم میخواد یکی هر کدملی یک خانه یعنی اگر کسی خونه دوم یا سوم داره باید نصفشو مالیات بده و دومیش اینکه هرسند تازه ای که زده میشه نشه به نام دیگری زد و خرید و فروش کرد تا ده سال یعنی دلال بازی تموم براحتی قیمت ملک شصت درصد کاهش میابد

  • ناشناس

    طبق معمول سنوات گذشته که آسمون رعد و برق میزنه میگن توطئه دشمنه اینم احتمالا همونه

  • ناشناس

    برای جلوگیری از دلال بازی و حمایت از تولید به سادگی میتونه دولت جلوی سوداگری رو بگیره … ما اگه قانون درستی در این رابطه نداریم میتونیم بریم تقلید کنیم. سوداگران زمین و مسکن به راحتی شناسایی میشن. اگر اکسی زمین یا اپارتمانی یا خودرو یا خط موبایل خرید تا ۳ سال حق فروش نداره و اگر بخواد بفروشه از سال ۴ این کارو میتونه بکنه اونم با دریافت مالیات پله کانی. خوب خیلی ساده دولت میتونه با این کار دست دلال و از هر بازاری کوتاه کنه . تو اطراف تهران زمین های متری ۱۰۰ هزار تومنی رو دلال ها میخرن و بعد چند ماه غیر قانونی تقسیم میکنن متری ۵ ملیون میفروشن. اینها رو سوداگر زمین و مسکن مینامند… میخرن که گرون بشه بفروشن … اون مابه تفاوتی که از گرون شدن بدست میارن دقیقا همون خون تو شیشه مردم هست که میمکند. حدیث داریم هر کس کالا یا مالی را بخرد به امید این که گران شود و بفروشد و اگر مایحتاج مردم باشد اون تفاوت اضافه حرام است ….

  • Ahmed

    چی کار کردن اینا با این ملت چه بلایی سرمون اومد

  • مهدی

    واقعا این قیمت های از ناکجا درومده رو کی کنترل میکنه؟

  • ناشناس

    با عرض سلام.برخلاف خبر اعلام شده باید عرض کنم لواسان جزو مناطق ارزان نیست.ارزان ترین مناطق تهران جنوب شهر و مناطق جنوب غربی مثل پرند،رباط کریم
    شهریارو ملارد وجنوب شرق مثل شهرک های موجود در مسیر جاده خاوران ، شریف آباد و پاکدشت است که ظاهرا اصلا مقاله نویس محترم جزء تهران نمیدونن.

    • ناشناس

      واقعا هم اینا که شما گفتی جزء شهر تهران نیست

  • ناشناس

    خداشاهده این قیمتها باید هفتادسال دیگه به این قیمت میرسید نه الان.هشتصد درصد رفته رو قیمت ملک،حالا دو درصد میاد پایین میگن ملک ارزان شد.هروقت به قیمت قبل برگشت بگید ارزون شد.خدالعنتتون کنه بیشرفا

  • ناشناس

    میشه متری چند دلار ؟