کد مطلب: ۶۹۱۸۳۲

تصویب مواد جدید در اساسنامه صندوق توسعه ملی

تصویب مواد جدید در اساسنامه صندوق توسعه ملی

فرهاد همتی، دبیر هیأت عامل صندوق توسعه ملی از تصویب برخی مواد جدید در اساسنامه صندوق خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد همتی، دبیر هیأت عامل صندوق توسعه ملی از تصویب برخی مواد جدید در اساسنامه صندوق خبر داد و اظهار کرد: این مفاد در صورت تنفیذ و ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور درج و بالتبع آن اساسنامه صندوق توسعه ملی اصلاح خواهد شد.

به نقل از بورس نیوز ، استقلال مصارف صندوق از بودجه دولت، سهم ۴۲ درصدی از درآمد‌های نفتی و افزایش سالانه ۲ درصد آن، فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افزایش منابع صندوق و ایجاد نهاد مالی متناسب با وظایف صندوق

وی اضافه کرد: همچنین در تحقق سیاست تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمد‌های حاصل از آن از منبع تامین بودجه عمومی کشور به منابع و سرمایه‌های زاینده اقتصادی، اساسنامه صندوق توسعه ملی قرار است با اعمال اصلاحات زیر تنفیذ شود:

۱. واریز ۴۲ درصد از عواید حاصل از صادرات نقدی و تهاتری نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه ملی در سال شروع برنامه و افزایش ۲ واحد درصد سالیانه به آن

۲. افزایش و تقویت منابع صندوق توسعه ملی از طریق سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور، خرید سهام، سپرده گذاری و مشارکت با بخش خصوصی و تعاونی در طرح‌ها و پروژه‌های زیر ساختی و توسعه‌ای دارای بازده مناسب مشروط بر آن که به بنگاه داری و توسعه تشکیلات صندوق منجر نشود (در سقف ۵۰ درصد ازسهام)

۳. استقلال مصارف صندوق توسعه ملی از تکالیف بودجه‌ای و قوانین عادی و استقلال مدیریت حساب‌های آن از بانک مرکزی

۴. ایجاد یا تملک نهاد مالی تخصصی متناسب با وظایف صندوق، بدون شعبه و بدون امکان سپرده گیری و خلق پول.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.