کد مطلب: ۳۱۶۳۴۵

رییس سازمان بورس:

اطلاعات سرمایه‌گذاران در بورس محرمانه است

اطلاعات سرمایه‌گذاران در بورس محرمانه است

رییس سازمان بورس اعلام کرد: اطلاعات سرمایه‌گذاران در بورس محرمانه است و تحت هیچ شرایطی افشا نخواهد شد.

رییس سازمان بورس در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه درباره اینکه آیا ایرادی بر اطلاعیه عرضه نفت سبک در بورس وجود دارد و می‌تواند مشکلی ایجاد کند؟ گفت: این اطلاعیه عرضه به وسیله کارشناسان شرکت ملی نفت تهیه شده و بحث‌های مربوط به بازار سرمایه‌اش را همکاران ما در بورس انرژی و سپرده‌گذاری مرکزی طراحی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز،اما در خصوص ویژگی‌های محموله نفتی آنها متخصص هستند و به نظر ما طراحی خوبی است و آن نفت مشتری‌های خود را خواهد داشت. حتما در اطلاعات عرضه بعدی متناسب با سلیقه خریداران اطلاعیه عرضه می‌تواند تغییر کند.

محمدی درباره اطلاعات خریداران نفت خام از بورس انرژی تاکید کرد: از نظر سازمان بورس اطلاعات مشتریان تا لحظه آخر محرمانه است و اعلام نخواهد شد. ما اطلاعات کسانی که در تابلو معاملات برای خرید نفت خام رقابت می‌کنند را محرمانه حفظ خواهیم کرد یکی از وظایف اصلی بازار سرمایه حفظ اطلاعات مشتریان است. اطلاعات تمامی کسانی که در دنیا نفت را خریداری می‌کنند صیانت خواهد شد. این یک روال قانونی است و در مورد سهامداران هم این روال را حفظ کردیم.

رییس سازمان بورس در پاسخ به اینکه آیا رقبا برای خرید نفت خام از بورس اعلام حضور کرده‌اند؟ گفت: بله شرکت ملی نفت خودش از قبل مشتریانی را دارد، آن‌ها می‌توانند به این معاملات بیایند، علاوه بر این آن‌هایی که به قراردادهای مالی نفت علاقه‌مند باشند می‌توانند در این معاملات حضور داشته باشند. برای کسانی هم که جدیدا به بازار وارد شوند، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتشار اطلاعات از مسیر کدال

محمدی درباره لزوم افشای اطلاعات نهادهای عمومی غیردولتی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۳۰ شرکت زیر مجموعه نهادهای عمومی غیر دولتی هستند که از طریق کدال صورت‌های مالی خود را افشا می‌کنند. اجرای ماده ۶ قانون اصلاحیه اصل ۴۴ شروع شده که هم شهرداری‌ها در آن هستند و هم وزارت خانه‌ها. سازمان بورس باید ضمانت‌هایی برای اجرا داشته باشد که بتواند به نهادهای عمومی غیر دولتی الزام کند که صورت‌های مالی شان را افشا کند. برای مردم باید همه این اطلاعات افشا شود.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.