کد مطلب: ۴۰۹۹۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اطلاعیه جدید درباره مسکن ملی / به بافت‌های فرسوده چقدر وام می‌رسد؟

اطلاعیه جدید درباره مسکن ملی / به بافت‌های فرسوده چقدر وام می‌رسد؟

در جدیدترین اطلاعیه از مسکن ملی میزان تسهیلات برای بافت‌های فرسوده به ترتیب در کلان‌شهر‌ها و هر واحد مسکن تولید شده مبلغ 50 میلیون تومان و در سایر شهرها مبلغ 40 میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دومین اطلاعیه در خصوص طرح مسکن ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی در سامانه‌ای طرح اقدام ملی تولید مسکن با عنوان «ثبت نام بافت فرسوده» منتشر شده است.

در این اطلاعیه آمده که ثبت نام متقاضیان تسهیلات بانکی در بافت‌های فرسوده شهری، در حال حاضر با مراجعه به آدرس http://facility.udrc.ir امکان‌پذیر است.

در متنی که در سایت مذکور آمده، توضیح داده شده که میزان تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت ارزان قیمت به ترتیب در کلان‌شهر‌ها و هر واحد مسکن تولید شده مبلغ 50 میلیون تومان و در سایر شهرها مبلغ 40 میلیون تومان تعیین شده است. حداکثر دوره مشارکت در تسهیلات ساخت 30 ماه و حداکثر دوران ودیعه اسکان موقت تا 30 ماه و طبق مقررات داخلی بانک مسکن است.

1

در ادامه این اطلاعیه آمده میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت با نرخ سود پنجاه درصد(50%) نرخ مصوب شورای پول و اعتبار جهت تسهیلات متناظر برای متقاضیان نوسازی مسکن و محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی به ترتیب در کلانشهرها 20 میلیون تومان و در سایر شهرها 15 میلیون تومان تعیین شده است.

2

در پایان این اطلاعیه پروژه‌های مشمول این تسهیلات این طور توضیح داده است:

1- تمامی پروژه‌هاي نوسازي مسکن که بر اساس طرح بهسازي و نوسازي مصوب استان در محلات هدف بازآفرینی شهري موفق به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداري می‌شوند.

2- پروژه‌هاي ویژه جابجایی و اسکان ساکنین محلات هدف که به تأیید شرکت بازآفرینی شهري ایران رسیده و یا می‌رسند.

3- پروژه‌هاي خارج از محدوده مصوب که به منظور معوض املاك واقع در محدوده مصوب که با تأیید شرکت بازآفرینی شهري ساخته می‌شوند.

تبصره 1 : موارد استثناء به تشخیص هیأت اجرایی استان / مدیرکل راه و شهرسازي استان و پس از تأیید شرکت بازآفرینی شهري مشمول پرداخت تسهیلات است.

تبصره 2 : ملاك تعداد تسهیلات پرداختی به پروژه‌هاي مندرج در بندهاي فوق، تعداد واحدهاي مندرج در پروانه ساختمانی اولیه صادره توسط شهرداري می‌باشد.

تبصره 3 : در صورت وجود تقاضا و محدودیت در سهمیه استان، اولویت‌هاي پرداخت تسهیلات در سطح استان به شرح ذیل می‌باشد:

اولویت 1- توسعه‌گرانی که نوسازي محلات هدف را در قالب طرح بهسازي و نوسازي محله در دستور کار خود قرار داده اند.

اولویت 2- پروژه‌هاي تجمیعی که تعداد واحدهاي تولید شده آن بیش از 10واحد مسکونی باشد.اولویت 2. پروژه‌هاي تجمیعی که تعداد واحدهاي تولید شده آن بیش از 10واحد مسکونی باشد.

اولویت 3- سایر پروژه‌هاي تجمیعی

اولویت 4- در صورت نبود متقاضی در قالب اولویت‌هاي بالا، سایر پروژه‌هاي نوسازي موضوع این بند، قابل معرفی به بانک هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.