کد مطلب: ۳۸۵۰۰۵

افت ۰.۶ درصدی طلا به دنبال تقویت شاخص دلار

افت 0.6 درصدی طلا به دنبال تقویت شاخص دلار

قیمت طلا که در معاملات هفته جاری به بالاترین سطح شش سال گذشته رسیده بود، امروز با تقویت شاخص دلار، با افت 0.6 درصدی مواجه شد.

قیمت جهانی طلا که در معاملات هفته جاری به بالاترین سطح شش سال گذشته رسیده بود، امروز با تقویت شاخص دلار، با افت 0.6 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، دلار پس از آن تقویت شد که فدرال‌رزرو انتظارات در مورد پایان دادن به سیاست‌های انقباضی و کاهش نرخ بهره را بدون پاسخ گذاشت.

در معاملات امروز قیمت هر اونس طلا به هزار و 415 دلار و 63 سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا هم با قیمت هزار و 415 دلار معامله شد.

جروم پاول، رئیس‌ فدرال‌رزرو، روز سه‌شنبه در واکنش به فشارهای دونالد ترامپ برای کاهش هر چه سریع‌تر نرخ بهره اعلام کرد، سیاستگذاران در بانک مرکزی آمریکا در حال مبارزه با نااطمینانی‌ها در جهان به دنبال تعرفه‌های ایالات متحده، تنش‌ها با شرکای تجاری و مهار تورم هستند که مستلزم کاهش نرخ بهره است. با این حال او بانک مرکزی را یک نهاد مستقل دانست که به دور از فشارهایِ سیاسیِ کوتاه‌مدت تصمیم‌گیری می‌کند.

در عین حال، جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال‌رزرو سنت‌لوئیس نیز در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد، وضعیت اقتصادی آمریکا وخیم نیست و کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره را در ماه جولای ضرورری نمی‌داند.

سیگنال‌های این‌چنینی از سوی فدرال‌رزرو موجب شد شاخص دلار در معاملات امروز در برابر دیگر ارزهای سبد شش‌گانه 0.2 درصد رشد کند. این در حالی است که در معاملات یک روز قبل از آن، ارزش شاخص دلار به کمترین سطح سه ماه گذشته افت کرده بود.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا امیدوار است مذاکرات تجاری با چین را از سر بگیرد. روسای‌جمهور هر دو کشور قرار است روز شنبه و در حاشیه اجلاس G20 دیدار کنند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.