کد مطلب: ۴۳۷۰۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال ۹۹ به کجا رسید؟

افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال ۹۹ به کجا رسید؟

افزایش حقوق مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۹ به کجا رسید؟ آیا در فروردین ماه این میزان تعیین و اعلام می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز به مانند کارگران همچنان منتظر اعلام افزایش حقوق خود در سال ۹۹ هستند. در حال حاضر حداقل حقوق کارگران بیش از ۱٫۵ میلیون تومان است و برای سال ۹۹ با توجه به دو معیار تورم و سبد معیشتی خانوار افزایش خواهد یافت.

هرچند طبق اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بود در نیمه نخست فروردین ماه سال ۹۹ میزان افزایش حداقل مزد کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شود اما این تصمیم‌گیری فعلا به تعویق افتاده است. باید در نظر داشت که با تعیین افزایش حقوق کارگران، مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نیز از این قانون تبعیت خواهند کرد.

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفته است: حداقل افزایش حقوق در سال ۹۹ باید فاصله ایجاد شده بین سبد هزینه معیشت خانوار در سال ۹۷ و ۹۸ یعنی یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان باشد.

با این حال با توجه به تورم ۳۵ درصدی در اسفند ماه سال ۹۸ در صورتی که حداقل دستمزد به همین میزان افزایش یابد، این رقم برای سال آینده بیش از دو میلیون تومان خواهد شد. اما به نظر می‌رسد این رقم مورد تایید نماینده‌های کارگران نیست و آنها اصرار بر دستمزد ۲٫۸ میلیون تومانی دارند. این درحالیست که به گفته آهنی، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار پیشنهاد کارفرمایان افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حداقل مزد است که بدین ترتیب حداقل مزد به ۱٫۷ میلیون تومان می‌رسد.

آیا در روزهای آتی حداقل مزد کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص و اعلام خواهد شد؟ رقم نهایی به پیشنهاد ۲٫۸ میلیون تومانی کارگران یا ۱٫۷ میلیون تومانی کارگران نزدیک خواهد بود؟ این بلاتکلیفی در میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درحالیست که در صندوق‌های دیگر بازنشستگی نیز هنوز تصمیم نهایی برای همسان‌سازی مستمری‌بگیری اعلام نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام من خانمی هستم مستمربگیرم با ماهی ۱۶۰۰حقوق میگیرم ماهی ۶۰۰ هم کرایه خونه میدم دوتا فرزند بزرگم دارم هم دانشجو وهم باید به یکی جهیزیه بدم آیا با این حقوق میتونیم زندگی کنیم بچهارو سرو سامون بدم چرا بفکر ما ملت نیستن چکار باید بکنیم بخدا دیگه به عنوان یک مادر شرمنده بچهام هستم ??

  • ???????

    ای بالا دست ها چرا تو فکر مامی سایت شما میتونید با حقوق ۶۰۰۰۰۰هزارتومان کرانشین سه تا بچه دارم

  • ناشناس

    اگرپایه حقوق کارگران ومستعمری بگیران
    کمتراز 2800000هزارتومان باشد ظلم است

    • علی

      سلام
      چرامستمر بگیران را 2800000نمی کنند ظلم نیست ای خدا پرست

  • ناشناس

    علی برکت الله!!!!!!!!!!!!!!

  • Zahra

    ای بابا اگه ب فکر بودن حال و روز مردم بهتر بود مامان من یه زن تنها با سه تا بچه و این مخارج همش باید چشم ب راه باشه تا ی فرجی بشه لطفا سریع مارو ازین بلاتکلیفی در بیارین

  • ناشناس

    سلام آقای وزیر تعاون حقوق بنده 500هزارتومان است خرج دو کیسه برنج وبقیه خرج خودتان قضاوت کنید از کجا بیارم جرم من چون 10 سا ل سابقه دارم مستاجرم آقیان مسئولین به فکر ما با شید صبر ایوب نداریم تمام شد دیگه بس

  • ناشناس

    سلام اقای وزیر من تا کنون در چندین سایت نظر گذاشتم اما نمایش داده نشده ، مستمری بگیرم ، یک و ششصد حقوق دارم ، ۳م اجاره با تورم دیگر برادرم هم نمیتواند کمکم کند باید بلند شم خانه با پول من پیدا نمیشه ، ابرودار هستیم ، بیمه حتی سه ماه اول سال ۹۸ یعنی اصافه حقوقم را پرداخت نکرده، شما بگید چه کنم والا شوهرهم یک زن مریض وتو این گرانی خرجش کنه نمیخواد ، یارانم هم قطع شده ، چندین ساله ، واقعا چه کنم برم تو خیابون زندگی کنم برای نیازم ، گدایی کنم ، یا کارهایی دیگر ، حتی یک گوشی درست ندارم که در اینتر نت کسب درامد کنم ، چه خاکی به سرم بریزم ،

    • ناشناس

      گفتند که حقوق مستمربگیر۲۸۵۰تومان می شود.پس چرا عملی نشد.ما چه فرقی با کشوری داریم.یعنی مشکل ازخون است.

  • ناشناس

    امسال سال۹۹ باحقوق بخورنمیر.

  • ناشناس

    کجاست این همسان سازی حقوق مستمربگیران.تامین اجتماعی چرااعمال نشد.

  • جعفرعقیلی

    سلام من حدودسه تحت پوشش امدادقرارگرفتم ولی هنوزهیچ حقوقیواسم واریز نشدسبدمعشیتی بهم تعلق نگرفت همسرم مریضه منم مستاجرم توروخدارسیدگی کنید