کد مطلب: ۵۹۵۰۷۰

افزایش سرمایه جدید ۳ نماد بورسی

افزایش سرمایه جدید ۳ نماد بورسی

چند روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی درخصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده که در ادامه چند مورد از آن را می‌خوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش سرمایه یکی از راه‌‌‌های تامین مالی به منظور توسعه و گسترش و بهبود عملکرد مالی یک شرکت است. این فرآیند برای سهامداران نیز بسیار حائز اهمیت است. طی چند روز گذشته نیز اطلاعیه‌‌‌های متعددی در خصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده است که در این گزارش به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته‌‌‌ایم.

فاراک: شرکت ماشین‌سازی اراک اعلامیه پذیره‌نویسی عمومی حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده سهام خود را در سامانه کدال منتشر کرد. به همین منظور شرکت اعلام کرد: با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۰۵۰ مورخ ۲۹/ ۰۳/ ۱۴۰۰ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۷/ ۱۲/ ۱۳۹۹ و صورتجلسه هیات‌مدیره مورخ ۰۸/ ۰۴/ ۱۴۰۰ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴/ ۱ هزار میلیارد تومان به‌‌‌مبلغ ۰۶/ ۲ هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۴۷‌درصدی)، تعداد۴,۴۴۹,۹۸۹,۱۱۲ سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه به این وسیله تعداد ۱,۸۳۶,۵۵۸,۸۶۶ سهم ۱۰۰ تومانی برای پذیره‌‌‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۱۶/ ۰۸/ ۱۴۰۰ لغایت تاریخ ۱۵/ ۰۹/ ۱۴۰۰ و شماره حساب ۴۷۴۸۱۱۰۱۵۳ بانک ملت شعبه ماشین‌‌‌سازی اراک جهت واریز وجوه تعیین شده است.

پخش: شرکت پخش البرز نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده را در کدال منتشر کرد. براین اساس شرکت اعلام کرد که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۱/ ۰۲/ ۱۴۰۰ در اجرای ماده ۱۷ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۹۵‌میلیارد تومان به مبلغ ۱۴۰۰‌ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۳۷۴‌درصدی) از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده به شرح ذیل ارائه می‌شود:

مبلغ فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۷۸/ ۱ میلیارد تومان

هزینه‌‌‌ها و کارمزدهای مربوط به فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۸/ ۴۳ میلیون تومان

خالص وجوه ناشی از فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۷/ ۱ میلیارد تومان

تعداد حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۷۴۴,۸۲۴ سهم

مبلغ متعلق به هر حق‌تقدم: ۱/ ۲۳۳۲ تومان

غنیلی: شرکت مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان اعلام کرد که پیرو تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۵/ ۱۲/ ۱۳۹۹ مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰‌میلیارد تومان به مبلغ ۷۰‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۶۰۰‌درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جلوگیری از خروج وجه نقد، تامین سرمایه در گردش، کاهش هزینه‌‌‌های مالی و اصلاح ساختار مالی، هیات‌مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰‌میلیارد تومان به مبلغ ۷۰‌میلیارد تومان اقدام کند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط برامون جالب انکار مردم هست که دارن بازار خراب میکنن و میگن کار یکی دیگه هست. بسه دیگه اینقدر انکار. مشخصه تقصیر کیه

    • ناشناس

      بورس ایران دست حقوقی ها هست. دیگه همه این رو میدونن. خودت رو الکی خسته نکن

    • ناشناس

      همه؟؟ یا مردم تازه کار بیسواد؟

  • مجمع تحلیلگران بورس

    برام جالبه که یک عده میگن مگه ما چند تا سهم داریم که بخواییم روی بورس تاثیر بزاریم. عزیزم شما تنها نیستی تو بورس ولی تفکر دلالی توی بورس گسترده هست. تابلو داره این تفکر نمایش میده. سرمایه گذاری نمیکنید شماها و همگی تو کار دلالی هستید

    • ناشناس

      بورس ایران دست حقوقی ها هست. خودت رو خسته نکن

  • ناشناس

    با زیر ساخت قماری و خانه خراب کن بورس وخون دلی که باید در بورس بخوری به زحمتش نمی ارزه ،تمام آموزشهایی که نهادهای آموزشی سازمان بورس برای تربیت تردیدهای حرفه ای با هزینه های گزاف واز جیب سهامداران خرد انجام می شه فقط برای نوسانگیری واز رونق انداختن بورس ونا امید کردن سهامدارن خرد وپر کردن جیب حقوقی ها وسهامداران عمده متخلف ، نظیر صندوق های سرمایه گذاری، بازار گردانها، بانکهای دولتی است . تا زمان اطمینان از انجام اصلاحات ضروری درزیر ساخت های بورس قوانین مقررات حاکم بر آن در بورس سرمایه گذاری نکنید.

  • حسین

    خداوکیلی تبلیغ شمابرای بورس ایران داره روزبروز مسخره تر وبدون مشتری میشه

  • ناشناس

    مردم ما از گرانی لذت میبرن شما شروع کنید سهامها رو گران کنید حمله میکنن به بازار بورس

  • hossein 007

    همه ی مردم بیاید همه اتحاد داشته باشیم دیگه تو بورس سرمایه گذاری نکنیم همه باهم یکدل بورس و تحریم میکنیم تا زمانی که ضررهای مردم و جبران کنند.

    • ناشناس

      اگر پله ای در این مدت خرید فروش کرده بودید الان فوق اش 20.30درصدبیشتر تو ضرر نبودید.بعداز دو سه روز منفی اونایی که با خریدهایشان میانگین کم کردن الان یا سر به سرن یا اینکه کمتر از 20درصدتو ضررند.بخصوص درپالایش یکم ودارایکم.

  • ناشناس

    بازار بورس همانند بازارهای دیگر صعودی خواهد شد

    • یک دوست

      به همین خیال باش

    • مشیری

      مثلا چه اتفاق خاصی در کشور رخ داده که می‌فرمایید بورس رونق خواهد گرفت ؟ دلار پایین اومده ؟ وضعیت صادرات بهتر شده ؟ سطح روابط با دیگر کشورها ارتقاء یافته ؟ تولیدات شرکت ها بیشتر شده ؟ مدیریت بورس و بانک مرکزی و شرکت ها کارا تر شدند ؟ سطح درآمد مردم رفته بالا ؟ قدرت خرید افزایش یافته ؟ تو رو خدا بگید ما هم بدونیم

  • ناشناس

    همین بورس بود که یه عده آدم را بیچاره کرده

  • س د

    توی تورم داریم زندگی می‌کنیم وضعمون اینه حالا بورس میخواد ما رو به این تورم برسونه میگیم بورس بده البته شما که میگید بده شاید بخاطر نداشتن اطلاعات از بورس که اونم زمان بر چون من سالهاست تو بورسم ضرر هم کردم سود هم کردم راضیم سرمایه گذاری هم کردم، شما ببینید ما سال‌های پیش میوه چه قیمتی میخریدیم الان با چه قیمتی من یادم میاد سال‌های قبل یک کیلو میوه هزار تومان یا دوهزار تومان قیمت داشت الان همون میوه 15 یا 20 هزار تومان قیمت داره طلا و دلار هم همین طور افزایش قیمت داشتن مسکن و خودرو و لوازم خانگی و غیره هم همین طور پس بورس ما مستثنا از این تورم نیست همچی 10 برابر شده بورس هم باید افزایش پیدا کنه به تورم برسه.

  • س د

    خیلی ها میگفتن زمانی که تازه قیمت خودرو افزایش پیدا کرده بود نخرید بزارید بمونه قیمت ها برمیگرده به قیمت قبل دیدید که برنگشت قیمت بالا رفت همه با قیمت بالا خریدن بازار بورس ما هم همینه اولش هی میگن نخرید خوب نیست بعد که قیمت ها صعودی شد تازه یه عده به تکاپو میفتن بخرن از توروم جا نمونن خودشون از این گرونی ها نجات بدن.