کد مطلب: ۵۹۵۰۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

سیگنال‌های مهم برای بازار سهام امروز/ بورس قرمز می‌ماند؟

سیگنال‌های مهم برای بازار سهام امروز/ بورس قرمز می‌ماند؟

بورس دیروز در حالی به کار خود پایان داد که پس از چهار روز رشد پیاپی، شاخص کل بورس با بیش از ۰٫۶۷ درصد افت در محدوده یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در دومین روز از هفته سوم آبان ماه در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل بازار سهام با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ واحد افت (۰٫۶۷ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت. این در حالی بود که بورس طی چهار روز پیش از آن سبز بود.

کارشناسان عوامل متعددی را در افت بازار سرمایه بعد از سبزترین روزها طی یک ماه گذشته موثر می‌دانستند، اما سوال این است که آیا بازار امروز هم منفی خواهد بود؟ چه اخباری بر روند بازار بورس در ۱۶ آبان ماه موثر خواهد بود؟

واردات نفت خام چین در ماه اکتبر به پایین‌ترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۸ رسید. پالایشگاه‌های بزرگ دولتی چین به‌خاطر افزایش قیمت‌ها خرید خود را پایین آورده اند و سهمیه واردات پالایشگاه‌های مستقل این کشور هم محدود شده‌است.

بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه شهریور افرایش یافته است. قیمت نفت سنگین کشور با ۴ دلار افزایش به ۷۴٫۰۸ دلار در هر بشکه رسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کارگروه مشترک وزارت اقتصاد با کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد. هدف آماده‌سازی طرح اصلاح قانون اوراق بهادار در یک ماه آینده جهت ارائه به مجلس است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد: ایالات متحده آماده بازگشت به مذاکرات بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. اما تهران هنوز اراده‌ای برای انجام این کار از خود نشان نداده است.

رئیس کل امور تحقیقات شرکت ملی پتروشیمی، از صدور مجوز ۲۰ طرح پیشران صنعت پتروشیمی خبر داد. وی گفت: این طرح‌ها ضمن ارزآوری از طریق صادرات، حدود ۷۰ درصد از واردات محصولات پتروشیمی را کاهش می‌دهد.

روح‌اله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به وارادات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این سیگنال ها همه الکی بورس فقط با نقدینگی و اعتماد مردم که جون میگیره اگر اعتماد مردم به بورس برگرده میلیاردها تومان مردم که الان بلاتکلیف سر از بورس در می آورد اگر نه سه چهار روز مثبت دوباره منفی میشه

  • امروز مثبته

    امروز مثبته. شک نکنید

    • ناشناس

      بله دیروز بازار حجم خوبی خورده.

    • ناشناس

      خدایش این بورس و تحریم مسولینو بدجوری رسوا کرد.

    • ناشناس

      بورس یعنی شک فهمیدی؟ اونم تو بورس ایران که هیچ چیزش حساب کتابرو قاعده و قانونی نداره

  • ناشناس

    برای بازگشت اعتماد شاخص رو باید به قیمتی که سهام ها رو به مردم انداختن برسونن منظورم ۲ میلیون واحد و بعد تا مدتها در این حوالی قیمتها را نگه دارن تا سهامداران هم ضرر و زیانشان جبران شود و هم اعتماد به بازار برگردد…چون حقوقی ها واقعا سر مردم کلاه گذاشتن و تا پولهای دزدیده شده را برگردانند اوضاع به همین شکل خواهد ماند و دولت درمانده از رونق بورس .

  • ناشناس

    متاسفانه بورس ایران شده قمارخونه ای که ضررش برای مردم هست و سودش برای حقوقی ها و اونهایی که رانت دارند. سرمایه مردم توی بورس نابود شد و با توجه به تورم، ارزش پولشون به یک بیستم رسیده، در حالی که مردم با دعوت مسئولین در بورس سرمایه گذاری کردند تا ارزش سرمایشون حفظ بشه و به تولید و اقتصاد کشور کلاه کنند.

  • ناشناس

    سیگنال اصلی برای بورس این هست که دو روز که ورود پول حقیقی بود، حقوقی ها با کدهای حقوقی و حقیقیشون انقدر حجم خالی کردند که دوباره موجب بی اعتمادی حقیقی های واقعی شدند و دیروز کلی خروج پول داشتیم. و تا وقتی حقوقی ها این کار رو کنند، همین اوضاع هست.

  • ناشناس

    همیشه انی را در بازار خرید کن که قیمت ندارد

  • ناشناس

    چرا تا بازار کمی سبز میشه و ورود پول حقیقی داریم، این حقوقی های بوق شروع میکنند به فروختن حجمهای بالا با کدهای حقیقی و حقوقیشون!!! چرا نمیگذارند بازار رشد کنه!!!

  • ناشناس

    دشمنی این ححقوقی ها با مردم ایران چیه!؟ پارسال که مردم رو دعوت کردند به سرمایه گذاری در بورس و سهمها رو با قیمت گرون انداختند به مردم بدبخت ایران و کلی سود کردند، حالا هم که قیمت سهمها به یک ششم رسیده، نمیگذارند بازار رشد کنه. واقعا دشمنی اینا با مردم سر چی هست!؟

  • ناشناس

    در مورد خبرتان که گفته اید جک سالیوان گفته که آمریکا آماده بازگشت به مذاکرات است ولی ایران اراده ای از خود نشان نمی دهد کمی نیاز به توضیح دارد که بنده عرض می کنم.
    آمریکاییان به ظاهر نشان می دهد که موافق مذاکرات هستند و در عمل مذاکرات را فرسایشی می کنند و با استعمار پوپولیستی سعی در عوام فریبی دنیا دارند.
    اگر آمریکا موافق مذاکرات بود اولا ترامپ آن را پاره نمی کرد در ثانی در حال حاضر هم دوگانگی در گفتار دولت و مجلس آمریکا است، از یک طرف سخنگویشان از آمادگی برای مذاکرات می گوید و در همان زمان جمهوری خواهان سنا از پاره کردن برجام سخن می گویند و اینجاست که نیت شوم آنها آشکار می شود.
    آمریکا و در کل اروپا مخالف ایجاد کشوری مستقل و پیشرفته در خاورمیانه (مرکز نفت دنیا) هستند و به بهانه های مختلف از قبیل تحریم و … سعی در کند کردن حرکت پیشرفتی کشورهای مستقل منطقه دارند.
    برادران سهام دار، رئیس جمهور محترم درست گفته اند با این نیت ناپسند آمریکا و غرب، اقتصاد کشور را نباید به برجام گره زد بلکه باید با شعار ما می توانیم و با اقتصاد مقاومتی و کار جهادی چرخه های اقتصاد کشور را بیش از پیش شکوفا کرد.

  • حمید

    حقیقت اینه که تا دو روز بازار مثبت می‌شود ما خودمان را گول می‌زنیم که همه چیز درست شد، و درست در همین لحظه آقا گرگه می یاد و شنگول و منگول رو میخوره.
    حالا گرگه کیه؟
    حقوقی؟ نوچ
    گرگه خودمون هستیم که با بی تحریکی ادادی باهوش ها رو در می یاریم و می خوایم نوسان گیری کنیم.
    به همین سادگی

    • ناشناس

      ما یک سال و نیم هست که سهمهامون رو نفروختیم و الان 80 درصد ضرر کردیم و سرمایمون یک چهارم شده. کدوم نوسان گیری!!!! آقا گرگه مسئولینی هستند که مردم رو دعوت به بورس کردند و حقوقی هایی که خواسته های اونها رو عملی کردند و میکنند.