کد مطلب: ۱۳۵۲۱۱

افزایش قیمتی ۱۱ کالای اساسی

افزایش قیمتی 11 کالای اساسی

بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود، تغییرات قیمتی در 11 کالای اساسی را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۲ اردیبهشت ماه امسال قیمت هشت کالا افزایش داشته و دو کالا ارزان شده است.

بانک مرکزی اعلام کرد که در هفته مورد بررسی قند و شکر تا ۰.۳ درصد، چای ۰.۸ درصد گران شد و روغن نباتی با ثبات قیمت همراه بود

در گروه لبنیات که با رشد یک دهم درصدی قیمت همراه بوده، ماست غیرپاستوریزه ۱.۷ درصد گران شده و قیمت سایر اقلام نسبت به هفته قبل بدون تغییر بوده است. همچنین تخم‌مرغ ۳.۱ درصد نسبت به هفته ماقبل گران شده اما تا ۱۹.۴ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل کاهش قیمت دارد.

همچنین در گروه برنج و حبوبات قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی ثابت بود، اما برنج داخلی درجه یک نیم درصد کاهش داشت. برنج درجه دو نیز ۰.۶ درصد گران شد. در گروه حبوبات هم همه اقلام بین ۰.۴ تا ۶.۴ درصد افزایش قیمت دارد.

همچنین در هفته سوم اردیبهشت ماه، قیمت میوه‌های تازه تا ۱.۶ درصد گران و سبزیجات نیز تا ۲.۱ درصد ارزان شد.

در مورد گوشت قرمز نیز افزایش ۱.۷ درصدی قیمت رخ داده است، هر کیلو گوشت گوسفند تا ۴۳ هزار و ۶۵۰ تومان، گوشت گاو و گوساله تا ۳۷ هزار و ۴۵۰ تومان فروش رفت. گوشت مرغ هم که رشد دو درصدی برای آن ثبت شده و هر کیلو ۶۵۷۰ تومان قیمت خورده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.