خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۲۲۷۸

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران پاسخ داد:

افزایش وام ساخت بافت فرسوده با بازار چه می‌کند؟

افزایش وام ساخت بافت فرسوده با بازار چه می‌کند؟

نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران می‌گوید: قاعدتا افزایش تسهیلات بانکی هم توسعه ساخت‌وساز را به همراه دارد و هم موجب افزایش قدرت خرید مردم می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وام ساخت مسکن در بافت فرسوده 110 میلیون تومان شد . میزان این وام قبلا در تهران 50 میلیون و در شهرستان‌ها 40 میلیون تومان بود. حال با وجود اینکه میزان وام ساخت مسکن در بافت فرسوده افزایش یافته این پرسش مطرح می‌شود که آیا با افزایش وام ساخت‌وساز خانه رونق خواهد گرفت یا خیر؟

در همین حال نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش وام بافت فرسوده ساخت‌وساز رونق خواهد گرفت یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: قاعدتا افزایش تسهیلات بانکی هم توسعه ساخت‌وساز را به همراه دارد و هم موجب افزایش قدرت خرید مردم می‌شود. در حالی که این روزها نرخ تسهیلات هم پای نرخ تورم افزایش نیافته است.

حسام عقبایی افزود: با آنکه وام بافت فرسوده از 50 میلیون به 110 میلیون تومان رسیده اما این رقم نیز نمی‌تواند نیاز و توانایی مالی سازندگان را پوشش دهد تا آنها نیز بتوانند به ساخت پروژه‌های بزرگ قدم بردارند.

وام بافت فرسوده

نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک می‌گوید: وام بافت فرسوده از 50 میلیون به 110 میلیون تومان رسیده اما این رقم نیز نمی‌تواند نیاز و توانایی مالی سازندگان را پوشش دهد.

او ادامه داد: به‌طور کلی افزایش میزان تسهیلات مسکن اقدام درستی بود که باید از سوی دولتمردان مورد توجه قرار می‌گرفت. اما سقف میزان تسهیلات باید بیش از این افزایش یابد و به‌ازای آن دریافت سود تسهیلات نیز کاهش یابد.

گله سازندگان از تصمیم‌سازان

عقبایی درباره این پرسش که وام مسکن یا وام بافت فرسوده برای ساخت‌وساز باید چند درصد دیگر افزایش یابد؟ گفت: برای افزایش میزان تسهیلات مسکن نمی‌توان رقم یا درصد مشخصی را ارائه دهیم. متاسفانه موضوعی که جای گله دارد این است که میزان تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای اقصی نقاط کشور یکسان است. بنابراین ارائه تسهیلات یکسان با عدالت اجتماعی سازگار نیست.

او تصریح کرد: متوسط قیمت خانه در شهر تهران بالغ بر 9 میلیون تومان است؛ در حالی که به‌ازای آن متوسط قیمت خانه در شهرستان به دو میلیون تومان می‌رسد. بنابراین تصمیم‌سازان باید با توجه به نقاط جغرافیایی شهر و روستا نسبت به تخصیص تسهیلات تفاوت قائل شوند و میزان تسهیلات وام بافت فرسوده ساخت‌وساز را با حساسیت و دید کارشناسی بیشتر ارائه دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شرط خانه اولی برای دریافت وام بافت فرسوده برداشته شده است.