کد مطلب: ۴۷۹۲۶۸

جدیدترین فایل‌های ارائه شده مسکن / افزایش چشمگیر قیمت مسکن

جدیدترین فایل‌های ارائه شده مسکن / افزایش چشمگیر قیمت مسکن

به گفته مشاوران املاک، تحت تاثیر نوسانات ماه‌های اخیر بازار مسکن، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران افزایش قابل‌توجهی داشته و از سوی دیگر برای برخی از مالکان این واقعیت مهم آشکار شده که امکان افزایش قیمت مسکن همچون سایر بازارها در یک بازه زمانی کوتاه و بدون توجه به قدرت خرید خانوارها وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی میدانی فایل‌های عرضه شده به بازار برای خرید و فروش نشان می‌دهد: تعداد آپارتمان‌هایی که بسیار متفاوت از میانگین قیمت منطقه به بازار معرفی می‌شوند، کاهش پیدا کرده است.

فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن از نگاه مشاوران املاک به لحاظ قیمت پیشنهادی در سه گروه دسته‌بندی می‌شوند.

گروه اول آپارتمان‌هایی هستند که به لحاظ قیمت پیشنهادی در محدوده قیمت‌های متعارف منطقه با آپارتمان‌های مشابه شناخته می‌شوند. گروه دوم، آپارتمان‌هایی هستند که کمتر از میانگین قیمت متعارف منطقه به خریدار پیشنهاد می‌شوند و عموما به‌عنوان فایل‌های سبز اصطلاحا شناخته می‌شوند و نهایتا گروه آخر که بیشتر از میانگین قیمت متعارف منطقه و بسیار متفاوت از آپارتمان‌های مشابه از سوی مالکان قیمت‌گذاری می‌شوند و به‌ عنوان فایل‌های قرمزپوش بازار معروف شده‌اند.

روز گذشته بررسی فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن نشان می‌دهد حجم فایل‌های قرمزپوش کاهش پیدا کرده است و به نظر می‌رسد بخش‌عمده‌ای از فایل‌های با میانگین قیمت منطقه و آپارتمان‌های مشابه به لحاظ قیمتی هماهنگی دارند.

البته به گفته مشاوران املاک، نکته مهم آن است که تحت تاثیر نوسانات ماه‌های اخیر بازار مسکن، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران افزایش قابل‌توجهی داشته و از سوی دیگر برای برخی از مالکان این واقعیت مهم آشکار شده که امکان افزایش قیمت مسکن همچون سایر بازارها در یک بازه زمانی کوتاه و بدون توجه به قدرت خرید خانوارها وجود ندارد.

622 scaled

منبع: دنیای‌اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • farhad

    خوبیش اینه بعضی ها رفتن تو کار گرانی ماشین در حالیکه ماشین صد میلیونی 70 تومن گرون شده باشه زمین 100 تومنی 900 میلیون گرون شده در ضمن مسکن ضروری تره یا خودرو ؟ کدوم بیشتر گرون شده ؟ یه عده سر مردم رو با ماشین گرم میکنن خونه داره بیداد میکنه مردم عوام هم طبق تبلیغات میپرن به خودروساز و …. چرا کسی دلال های زمین و مسکن رو تا بحال دستگیر نکرده ؟ عین دلار ، عین سکه و صد مثال دیگر ؟ چرا مسولین ذیربط هیچ عکس العملی نشون نمیدن ؟ چون هرکدومشون حداقل 2 تا خونه 1000 متری دارن مردم هم با تبلیغات آقایان میگن ماشین گرون شد آی داریم میمیریم و ننه من غریبم بازی در میارن یه لبنیات ساده 4 برابر شده قیمتش باز مردم چون تبلیغاتی از جانب دوستان نمیشه روی این قضیه باز میپرن به ماشین آیا فقط ماشین گرون شده ؟ گرونی 4 برابری لبنیات و دوغ مسئله نیست گران شدن 30 % ماشین مسئله هست بخدا من نه دلال ماشینم نه چیز دیگه کارم یه چیز دیگه س فقط مردم عوام بدون فکر و طبق تحریکات به بعضی چیزها و گرونی ها کار دارن و به بعضی چیزها بیخیالن متاسف میشم خواهشا حرف ها منو بابت تخریب فرض نکنین و به دوستان برسونین مردم گناه دارن یه خونه 80 متری در طبقه 11 آرزشون شده مگه ما چقدر عمر داریم که دائما باید در منت پدر و مادر و بعد صاحبخانه زندگی کنیم ؟ دنیایی که شما ساختین برای خودتون و پولدارهاست بقیه مردم اسیر شما هستن دوران برده داری نوین ، خوش بحالتون برده دارین با تشکر

  • رضا

    ای خدا تکلیف من مستاجر چیه؟؟؟

  • ناشناس

    اما مگر مالیات بر خانه های خالی چقدر در اقتصاد کلان کشور و معضل مسکن تاثیر دارد؟به نظر اینجانب باید
    ۱-باید قانونی وضع شود که هر خانواده فقط حق در اختیار داشتن یک خانه را داشته باشد و زمین برای تولید کننده مسکن باشد تا قیمت زمین سر به فلک نکشد.۲-باید بازار غیرشفاف ارز از بازار کف خیابانی تبدیل به یک بازار با بستری شفاف شود تا تقاضای کاذب ایجاد شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به راحتی کنترل شود.۳-باید قانونی وضع شود که دولت نتواند از بانک مرکزی استقراض کند و پایه پولی را افزایش دهد و سبب تحمیل تورم مضاعف به آحاد جامعه و علی الخصوص مستضعفین شود.۴-باید سیستم بانکی ربوی که دائم در حال خلق پول است و علمای مسلمان و مسیحی نیز خلق پول را حرام اعلام کرده اند اصلاح شود و از خالق پول تبدیل به واسطه وجوه شود تا از ایجاد هر چه بیشتر تورم و شکاف طبقاتی جلوگیری شود.۵- باید کلیه قوانین و سیاست گذاری ها در جهت تشویق فعالیت های اقتصادی مولد و تنبیه فعالیت های اقتصادی غیر مولد باشد نه مانند وضعیت فعلی که بالعکس هست. (مالیات را از تولیدکننده میگیرند ، تامین اجتماعی از خرید تولیدکننده نیز حق بیمه میگیرد ، مواد اولیه تولید صادر میشود و مواد اولیه وارداتی نیز مدیریت نمیشود و باکمبود مواجه میشود و مواد اولیه نیز در جهت دلالی ، احتکار و سوداگری است و….)

  • ناشناس

    چرا دولت برای اپارتمانهای خالی برای خودش کیسه دوخته ومالیات وضع کرده چرا راهکار دیگه نداده که به نفع مردم باشه با وضع کردن مالیات مجداد به نفع خودش شد و مالکین چند اپارتمان هم با افزایش جبران مالیات کردن .