خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۲۳۶۸

افزایش ۳ برابری بودجه وزارت مسکن هند

افزایش ۳ برابری بودجه وزارت مسکن هند

وزارت مسکن هند از افزایش سه برابری تخصیص بودجه برای طرح «مسکن برای همه» در بخش شهری خبر داده است.

بر اساس طرح مسکن برای همه در کشور هند قرار است تا سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۳۰ میلیون مسکن در کشور هند ساخته شود. در این بین ۱۸ میلیون از این منازل مسکونی سهم مناطق روستایی است و ۱۲ میلیون نیز سهم مناطق شهری است. هدف دولت هند در این طرح ساخت منازل مسکونی ارزان قیمت برای اقشار با درآمد کمتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حال حاضر در بخش شهری طرح مسکن برای همه ساخت ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار خانه مورد موافقت و تایید قرار گرفته است. وزارت مسکن و امور شهری هند تصمیم دارد به منظور تسریع در اجرای این پروژه بزرگ ملی بودجه سال جاریِ طرح مسکن برای همه را به بیش از سه برابر افزایش دهد.

وزارت مسکن و امور شهری هند ۲۰۰ میلیارد روپیه معادل ۳.۱ میلیارد دلار را برای تأمین اعتبارات مالی این طرح پیشنهاد داده است؛ این در حالی است که در بودجه سال مالی گذشته برای این طرح ۶۲ میلیارد روپیه معادل ۹۷۳ میلیون دلار اختصاص یافته است.

دولت هند پایان طرح مسکن برای همه را سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرده است و با توجه به این موضوع وزارت مسکن و امور شهری هند برای تحقق این هدف در خصوص تأمین مالی این طرح در بودجه سال جاری تاکید دارد.

وزارت مسکن و امور شهری هند در حال اتخاذ یک استراتژی چند جانبه برای تسریع این طرح است.

تمرکز بر روی فناوری‌هایی که منجر به ساخت خانه‌های «مقرون‌به‌صرفه، پایدار و مقاوم و قابل ساخت در ابعاد گسترده» می‌شود، از جمله برنامه‌های این وزارتخانه عنوان شده است.

این وزارتخانه در دو ماه آینده قصد دارد با هدف دستیابی به بهترین شیوه‌ها در بخش ساخت‌وساز، چالش فناوری ساخت‌وساز مسکن جهانی (GHCTC) را راه‌اندازی نماید.

فناوری انتخاب شده برای ساخت خانه‌های مقرون‌به‌صرفه در سراسر هند مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در طرح مسکن برای همه مردم می‌توانند از مزایای مختلفی برای خرید یک خانه در مناطق شهری بهره‌مند شوند.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.