کد مطلب: ۲۳۹۲۶۸

امنیت شغلی مهمترین مطالبات کارگران

امنیت شغلی مهمترین مطالبات کارگران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت شغلی و معیشت مهمترین خواسته کارگران در کشور است.

علیرضا محجوب ضمن تبریک هفته کار و کارگر افزود: سختکوش ترین و زحمت کش ترین اقشار جامعه کارگران هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه کارگران را تاثیرگذارترین قشر بر اقتصاد کشور دانست و اظهارداشت: تنها اشتغال و درآمد مطالبه کارگران نیست بلکه امنیت شغلی این روزها مهمترین دغدغه اقشار کارگری در جامعه قلمداد می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید حمایت از اشتغال، معیشت و حفظ امنیت شغلی کارگران را نصب العین خود قراردهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این جمله که قراردادهای موقت کار آسیب‌های فراوانی به معیشت کارگران وارد ساخته است، افزود: خوشبختانه تدوین آئین‌نامه تعیین «حداکثر مدت موقت» برای کارهای با ماهیت غیر مستمر در راستای اجرای تبصره یک ماده هفت قانون کار در دستور کار معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته که جای بس تقدیر و تشکر دارد.

محجوب تصریح کرد: اگر دولت این آئین نامه را مصوب کند بزرگترین قدم در جهت آغاز حرکت به سمت ایجاد امنیت شغلی کارگران برداشته است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی حمایت از کالای ایرانی را ضامن معیشت و امنیت شغلی کارگر ایرانی دانست و گفت: برای تحقق این شعار تمامی آحاد مردم و مسئولان باید پای کار باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خرید کالای ایرانی به حمایت از کارگران می‌انجامد، افزود: مصرف اجناس داخلی ضمن تقویت تولید در بحث اشتغال افزایی، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، امنیت شغلی و بسیار موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: مصرف کالای خارجی به زندگی کارگران این مرز و بوم آسیب و امنیت شغلی آنان را تهدید می‌کند از اینرو ضرورت دارد مردم در جهت تحقق شعار سال مصرف کالای ایرانی را بر خارجی ترجیح دهند.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.