کد مطلب: ۳۰۱۵۵۵

انتشار ۹ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه در سال‌جاری

انتشار ۹ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه در سال‌جاری

معاون شرکت فرابورس گفت: امسال ۹ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه با سررسید حداکثر سه ساله منتشر خواهد شد.

رضا غلامعلی‌پور در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» با اشاره به ورود دولت به انتشار اوراق از جمله اوراق اسناد خزانه اسلامی گفت: معرفی ابزارهای نوین در حوزه ابزارهای مالی یکی از دستاوردهای سال‌های گذشته است که منجر به شکل گیری پتانسیل خوبی در تامین مالی شده است، دولت هم همواره خوش قول بوده و همواره روز قبل از سررسید، پول در حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،غلامعلی‌پور افزود: دولت در پرداخت سود اوراق اسناد خزانه خوش قول بوده و این رتبه ما را به لحاظ اعتباری افزایش داده است؛ البته منشا انتشار اوراق بودجه است و مشخص است که دولت در هر مقطع چه اوراقی را منتشر می‌کند، البته خزانه‌داری رکن پرداخت است و سازمان برنامه و بودجه نیز ورود کرده است.

معاون فرابورس گفت: سال قبل دولت ٣٩هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان اوراق منتشر کرد که هیچ اوراقی خارج از بازار سرمایه معامله نمی‌شود و واسطه‌ها حذف شده‌اند؛ این اقدام مهمی برای جلوگیری از معامله با نرخ‌های غیرمنطقی بوده است.

وی تصریح کرد: امسال دولت اجازه دارد معادل پارسال اوراق منتشر کند که در کنار آن، اوراق خزانه، مشارکت، مرابحه و منفعت منتشر می‌شود و اسناد خزانه با سررسید حداکثر سه سال، نه هزار میلیارد تومان است.

غلامعلی پور از انتشار هزار میلیارد تومان بابت نوسازی مدارس در سال جاری خبر داد و گفت: کمیته‌ای هم در نظر گرفته می‌شود که نوع اوراق منتشره را تعیین کرده و سررسید را اعلام می‌کند؛ این در حالی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی عضو این کمیته هستند؛ تا این لحظه فقط اسناد خزانه از سوی دولت منتشر شده است.

وی افزود: سقف امسال اوراق خزانه کوتاه مدت ده هزار میلیارد تومان است که امسال منتشر و امسال هم سررسید میشود. از سوی دیگر، در مجموع از ظرفیت قانون بودجه سال ٩٧ معادل دوازده مرحله اسناد خزانه منتشر شده است و مابقی نیز به تدریج در هفته‌های آینده منتشر می‌شود.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.