کد مطلب: ۶۴۸۹۰۷

انتقال دستفروشان به پارک‌ها!

انتقال دستفروشان به پارک‌ها!

شهرداری تهران به منظور رفع سد معبر دستفروشان در معابر، آنها را به پارکها و بوستانها منتقل می کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر از گاهی شهرداری موضوع جمع آوری دست فروشان از سطح معابر را مطرح می‌کند. دست فروشانی که در طول سال در پیاده رو‌ها و مقابل مراکز خرید اطراق می‌کنند و گاهی اوقات زیاد بودن آنها عبور و مرور را برای عابرین پیاده سخت می کند.

به همین دلیل شهرداری در طرحی با عنوان ساماندهی دست فروشان پای کار آمده تا هم به وظیفه قانونی خود یعنی رفع سد معبر عمل کند و هم مانع کسب و کار آنها نشود.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی دست فروشان در در ۵ محور اصلی خبر داده که تجریش، هفت تیر، ۱۵ خرداد، خیابان شهرزاد و خیابان ولیعصر را در بر می‌گیرد.

به گفته محمدی با توجه به اینکه پیمانکار پروژه خلازیر سرمایه‌گذاری چند میلیاردی انجام داده است هزینه‌ای حدود یک میلون تا یک و خورده ای از دستفروشان گرفته می شود که از بعد عید فطر از روز دوشنبه تا جمعه می‌توانند اقدام به فعالیت کنند.

از آنجایی که ساماندهی دست فروشان به جای جمع آوری آن‌ها بار‌ها از سوی مدیران شهری مطرح بوده این سوال مطرح می‌شود که آیا جابه جایی و انتقال آن‌ها از مراکز پر تردد و پر رفت و آمد به مکان‌های حاشیه‌ای و دور افتاده مثل خلازیر در منطقه ۱۹ می‌تواند بهانه‌ای برای خرید شهروندان از دست فروشان باشد؟

به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران چون پیاده راه محل تردد عابرین است، نه سد معبر! قرار است از ظرفیت بوستان‌ها برای استقرار دست‌فروشها استفاده شود.

همانطور که فروشندگی در معابر مصداق سد معبر و اشغال پیاده رو هست و تردد را سخت می کند، دست فروشی در پارک‌ها هم با فعالیت شهروندان در تعارض است و تردد آنها را سخت می کند. ضمن اینکه نظم بصری و آرامش سمعی پارک را هم بر هم می زند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.