کد مطلب: ۵۹۷۹۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد/ ۳ نوع وام مسکن برای روستاییان

وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد/ ۳ نوع وام مسکن برای روستاییان

براساس جدیدترین اظهارات مسئولین، تعداد وام‌هایی که برای مسکن به روستاییان پرداخت می‌شود به سه عدد رسید. ساکنان روستا می‌توانند در سه سطح ۱۰۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی وام مسکن بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکبر نیکزاد در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن گیلان از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داده است. این وام با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله داده می‌شود.

با این اظهارات او در واقع روستایی‌ها سه نوع وام مسکن می‌توانند بگیرند.

وام ۲۰۰ میلیون تومانی

اولین وام همین وامی است که رئیس بنیاد مسکن جزئیات آن را گفته است. مبلغ این وام ۲۰۰ میلیون تومان است. با توجه به این که اقساط این وام باید ۲۰ ساله (۲۴۰ ماهه) بازپرداخت شود و نرخ سود آن نیز پنج درصد در نظر گرفته شده است، هر قسط آن یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

وام ۲۵۰ میلیون تومانی

وام ۲۵۰ میلیون تومانی در قالب طرح مسکن ملی به روستاییان داده می‌شود، یعنی فردی که در روستا زندگی می‌کند و در این طرح ثبت‌نام کند مشمول وام ۲۵۰ میلیون تومانی می‌شود.

براساس اظهارات مدیران وزارت راه، نرخ سود وام در طرح جهش مسکن مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است. زمان بازپرداخت این وام نیز ۲۰ ساله(۲۴۰ ماهه) است، بنابراین اقساط آن سه میلیون و ۸۵۸ هزار تومان محاسبه می‌شود.

از آنجایی که یکی از مجریان طرح جهش مسکن سازمان بنیاد مسکن است، احتمالا به روستاییانی که در این طرح شرکت می‌کنند در دو سطح وام پرداخت شود؛ یعنی به برخی از افراد وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد و برخی دیگر وام ۲۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد پرداخت شود. احتمالا بیشتر روستاییان وام با سود پنج درصد دریافت کنند.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی

خرداد ماه امسال بود که دولت قبل افزایش وام مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان را به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ابلاغ کرد. این وام در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود.

قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است. همچنین با توجه به این که نرخ سود این وام ۵ درصد است بنابراین اقساط ماهیانه آن به ۶۶۰ هزار تومان می‌رسد.

علت کمتر بودم وام ۱۰۰ میلیون تومانی نسبت به دو وام دیگر احتمالا به این موضوع طرح جهش مسکن مربوط می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا

    سلام برای وام های ۱۰۰تومانی باسودبانکی ۵درصد هستش یانه….چرا الان قسط سوم میخان بدن میگن۱۸درصدمحاسبه میشه چرا بانک تجارت گالیکش قسط سوم وام نمیدن

  • رحیم علیمحمدی

    باسلام و خسته نباشید
    ببخشیدومن یه سوال داشتم؟ما الان توروستازندگی میکنیم خواستیم زمین خودمونو با پول خودمون ب بافت بندازیم یعنی ستاره نخوره ک فردا گیر ندن الان ۵ملیون اینا میخوان یه ۶یا۹ملیون بنیاد مسکن
    جریان چیه خواهشن رسیدگین اگرراه حلی هس ممنون میشم ب این شماره پیامک یا زنگ بزنین باتشکر

  • حسین

    مگر وام ۲۰۰ میلیونی نرخش ۵ درصد نیست؟؟؟
    ۲۰۰ میلیون ۵ درصدش میشه ۱۰ میلیون،ماهی ۸۷۵ هزار تومان قسطش میشه.
    چرا اون وقت باید ماهی ۱،۳۲۰،۰۰۰ تومان ماهی پرداخت بشه .
    یعنی تقریبا ۵۸ درصد سود

    • ناشناس

      ۱۰درصد سالانه . چند ساله میخوای پرداخت کنی؟ تعداد سال ضربدر ده درصد

  • ناشناس

    آیا کسانی که وام‌ ۵۰ میلیون تومانی را کامل دریافت نکرده‌اند و خانه ی آنها تکمیل نشده است وام‌ ۲۰۰ میلیون تومانی
    به آنها تعلق می‌گیرد

  • مهدی

    سلام اره والله ما هم وام مسکن ۱۰۰میلیونی که گرفتم خونم هنوز هم تکمیل نشده ماشاالله که قیمت مصالح ساختمانی هم روز به روز میره بالا خدا کنه که این وام ۲۰۰میلیونی شامل حال ما هم بشه به خدا کار گریم

  • ناشناس

    وام خرید مسکن در روستا نمیدن ؟

  • ناشناس

    سلام!وام بنده ۱۰۰تومانی بوده. حدود ۳۵تومان ازش مونده و منظورم این هست ک پایان کار نزدیم..گفتن صبرکنید پایان کار نزنید مبلغ ۱۰۰تومان دیگر ب وام اضافه میشود آیا صحت دارد؟کی عملی میشه؟

  • ناشناس

    کسانی که وام ۵۰ یا ۱۰۰ میلیونی گرفتید ترو خدا بگید چطوری گرفتید ما هم خونمون نیمه کاره است ولی یک سالی هست که دنبال وام مسکن روستایی میرم میگن بودجه نداریم یا دلایل الکی میارن ..ویه سوال دیگه چه مدارکی لازم داره برای دریافتش؟؟

  • ناشناس

    سلام پدر من به خونه توب روستا داره لادیواری درستش کرده من بخوام بالاش خونه بسازم میتونم از وام مسکن استفاده کنم بابام قبلا استفاده نکرده اصلا برای لادیواری وام مسکن میدن کسی خبر داره دوستان؟

  • مهدی

    سلام ببخشید وام مسکن 200 میلیونی در سال جدید 1402 افزایش پیدا میکنه؟؟