کد مطلب: ۴۱۰۷۸۲

تجارت‌نیوز از وضعیت امروز اقتصاد ایران گزارش می‌دهد:

اولین کارنامه بازارها پس از گرانی بنزین / رشد دلار و طلا در روز افت بورس / ۴ پیش‌بینی از آینده بازارها

اولین کارنامه بازارها پس از گرانی بنزین / رشد دلار و طلا در روز افت بورس / 4 پیش‌بینی از آینده بازارها

قیمت طلا و دلار امروز گران شدند و شاخص بازار سهام امروز افت کرد. این خلاصه اولین کارنامه روزانه بازارهای مالی در واکنش به افزایش قیمت بنزین است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 3.5 درصد افزایش، 11 هزار و 902 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز شنبه ۲۵ آبان ماه تا ساعت ۱۷ با 12 هزار و 300 تومان افزایش به 423 هزار و 900 تومان رسید.

قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد امروز شنبه ۲۵ آبان ماه تا ساعت ۱۷ با 125 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 181 هزار تومان رسید.

اما امروز وضعیت بازار سهام چگونه بود؟

در دقایق ابتدای امروز با توجه به گران شدن بنزین، سهم‌های پالایشی با استقبال مواجه شدند، اما رفته رفته و با گذشت زمان، هرچه به انتهای ساعت معاملات نزدیک شد، فشار عرضه‌ها بیشتر شده و شاخص کل وارد محدوده منفی شد.

25 آبان

بازار سهام امروز روندی نزولی داشت.

در همین حال درباره چشم‌انداز هفته پایانی آبان ماه بورس، نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که تحلیل‌گران، بورس را در هفته پایانی آبان ماه سال ۱۳۹۸ متعادل صعودی دانسته و خودرویی‌ها را صنعت پیشروی بورس در این هفته عنوان می‌کنند.

درباره بازار طلا نیز نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: افزایش یکباره قیمت بنزین تاثیری بر روند افزایشی قیمت طلا ندارد. البته آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که با افزایش قیمت دلار قیمت طلا نیز تا پایان هفته گران خواهد شد.

درباره نوسان قیمت دلار نیز مرتضی عزتی، یک کارشناس اقتصادی معتقد است: افزایش قیمت دلاری که در حال حاضر شاهد آن هستیم نتیجه ایجاد انتظارات و جنبه تحریک توسط بازارسازان بوده، دلال‌ها با تحریک بازار به نفع منافع خود قیمت را بالا برده تا ارزهایی که در اختیار دارند را در قیمت بالاتری بفروشند، اما این روند حداکثر تا یک هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن قیمت کاهش می‌یابد.

در پیش‌بینی هفتگی تجارت‌نیوز نیز اشاره شده است: شاید در هفته پیش‌رو حداقل در روزهای ابتدایی مهمترین عامل اثرگذار بر بازارها تغییر قیمت بنزین باشد که در صورت تحریک بازار ارز این نوسان به بازار طلا هم سرایت کند و بازار سهام نیز هرچند نه به اندازه دو بازار دیگر، از این اتفاق متاثر شود.

اولین واکنش مجلس به گرانی بنزین، انتشار آخرین خبر از مسکن ملی، انتشار اولین قیمت انواع خودرو پس از گرانی بنزین و تشکیل جلسه مجلس برای بنزین در فردا از مهمترین اخبار امروز بودند.

همچنین امروز

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه روز شنبه با حضور اعضاء و سران سه قوه تشکیل شد. در ابتدای این جلسه پس از ادامه مباحث اصلاح ساختاری بودجه و اصلاح و مقاوم سازی اقتصاد، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گزارشی را از روند اجرای مصوبه جلسات گذشته سران قوا ارایه کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.