کد مطلب: ۶۲۱۸۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار خودرو در هفته دوم بهمن/ قیمت خودرو تا شب عید افزایش می‌یابد؟

بازار خودرو در هفته دوم بهمن/ قیمت خودرو تا شب عید افزایش می‌یابد؟

بازار خودرو در آستانه شب عید همچنان راکد است. یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: علی رغم کاهش قیمت خودرو اما در آستانه شب عید این بازار هیچ خریداری ندارد. پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت خودرو در هفته دوم بهمن ادامه‌دار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار خودرو همچنان بدون مشتری مانده است. قیمت دلار به بهانه مذاکرات نوسان کاهشی پیدا کرده است. همین روند کاهش قیمت دلار باعث شد خودروهای ایرانی در بازار ایران ارزان شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روز چهارشنبه (۶ بهمن ۱۴۰۰) با کاهش همراه بود. به عنوان مثال خودروی پراید ۱۱۱ با نرخ ۱۸۵ میلیون تومان معامله شد.

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۰ میلیون تومان معامله شد. خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۱ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز به قیمت ۲۶۷ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز با قیمت ۳۲۳ میلیون در بازار موجود است.

در این خصوص یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: قیمت خودروهای ایرانی و خارجی در بازار ایران به دلیل کاهش قیمت دلار و فراسیدن مذاکرات روند کاهشی به خود گرفته‌اند. البته در این شرایط خودرو ایرانی در بازار خرید و فروش نمی‌شود.

به عنوان مثال قیمت دنا پلاس که دو هفته قبل با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان به فروش رفت، امروز با ۵۰ میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۸۰ میلیون تومان معامله شد.

سرمایه‌گذاران عقب‌نشینی کردند

عماد جعفری به تجارت‌نیوز توضیح داد: در شرایطی که از توافق‌ها اخبار جدیدی به گوش می‌رسد همین مساله باعث شده سرمایه‌گذاران از بازار عقب‌نشینی کنند. حتی مصرف‌کنندگان نیز منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند.

او ادامه داد: کاهش قیمت در خودروهای ایرانی چشمگیرتر بود. چند سالی هست که بازار شب عید نداشتیم و به اردیبهشت و خرداد منتقل شده بود. در این ماه‌های مورد اشاره بازار رونق دارد و قیمت‌ها معمولا روند افزایشی پیدا می‌کند.

در خصوص خودروهای داخلی دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا علی‌رغم زیان انباشه بالا، همچنان اقدام به فروش خود می‌کنند. جدیدترین طرح فروش خودرو به شرکت سایپا مربوط می‌شود و متقاضیان تا پایان امروز فرصت دارند که از طریق سامانه ثبت‌نام saipa.iranecar.com کنند.

برای مطالعه بیشتر خبر واردات خودرو به ایران را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • انلاین

    کاملا تابلوست کارشناس داره واسته خودرو ساز ها تبلیغ میکنه..
    ک مثلا تا فروش هست فورا برید ثبت نام کنید.
    اگه خریدو فروش نمیشه و خودرو ساز تو زیانه
    واسته چی میفروشه!!
    کوییک ۱۸۰م میگیره ۵ماه میکشه تا تحویلت بده
    خواب پولتو حساب کنی حداقل ۱۰میلیون از بازار گرونتر خریدی..
    بعد میشه بدنم چه جوری میشه ک خودروساز تو زیان!!!
    از بازار گرونتر میفروشه
    جالب اینه ک میگن قیمت بازار حباب داره اگه حباب داره و کاذب پس بیجا میکنید میگید تو زیان خودروساز..

  • علی

    پراید وانت 151se قیمت کارخانه با مالیات 150 میلیونه
    اگه خوش شانس باشی و قرعه کشی برنده بشی امتیاز قرعه کشی هم باطل میشه یکسال هم باید پولت را بخوابانی بدون سود و منتظر بمانی.
    سایتهای آگهی اجازه نمیدن 175 بیشتر قیمت فروش بذاری در غیر این صورت اگهی سانسور میشه
    تیبا2 قیمت کارخانه 125 میلیونه ولی تا 188 قیمت میذارن آگهیشون هم سانسور نمیشه
    چرا فقط قیمت پراید وانت دستوریه؟
    میخوام ماشینم رو عوض کنم با این شرایط نمیتونم
    اگه قراره قیمت بالای خودروها سانسور بشه تمام خودروها قیمتهاشون سانسور بشه اختلاف قیمت کارخانه و بازار تمام خودروها یکسان بشه

    • سایپا

      وانت پراید فصلی..
      توفصل بهار و تابستون اوج میگیره
      همیشه تو این فصل ها از ۱۱۱هم میزنه بالاتر..
      عجله نکن تا بهار.
      نیسانم همین کلا ماشین باری همین.

  • ناشناس

    خوروهایی که ایران خودرو و سایپا میفروشند تکنولوژی آن مربوط به قبل از سال ۲۰۰۹ است چینی ها هم تکنولوژی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ در حال عرضه هستند تمامی این خودروها در بازار جهانی حتی ۸۰۰۰ دلار فروخته نمیشوند شاهد هستیم ایرانی ها تا ۱۵ هزار دلار و چینی ها تا ۳۰ هزار دلار به مردم بیچاره میفروشند