کد مطلب: ۳۹۱۴۱۵

کارنامه بازار مسکن تهران در تیر ماه

ارزانی خانه در ۱۲ منطقه تهران / معاملات یک ماهه ۲۰درصد کم شد / یک متر خانه در تهران؛ حداقل ۶ میلیون

ارزانی خانه در 12 منطقه تهران / معاملات یک ماهه 20درصد کم شد / یک متر خانه در تهران؛ حداقل 6 میلیون

تعداد معاملات مسکن تهران در تیر ماه امسال نسبت به خرداد ماه افت 20 درصدی داشته است. همزمان با کند شدن روند افت تعداد معاملات، افزایش قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی نیز کند شده و از رشد ماهانه حدود پنج درصدی در خرداد ماه امسال به رشد 0.4 درصدی در تیر ماه امسال رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرید و فروش مسکن استان تهران در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل افت 20 درصدی و از نظر ارزش نیز افت 0.4 درصدی داشته است.، به این ترتیب که در تیر ماه امسال 4.8 هزار واحد مسکونی آپارتمان در تهران با متوسط قیمت 13.3 میلیون تومان برای هر متر مربع زیربنا معامله شده است.

براساس داده‌های اقتباس شده از بانک مرکزی، معاملات تیر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد افت 64.6 درصدی داشته اما ارزش این معاملات افزایش یافته و رشد 91.5 درصدی کرده است.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر چه تمایل معامله‌‎کنندگان به مسکن‌های تازه ساخت با عمر بنا پنج سال بیشتر است اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 3.6 درصدی داشته است، به نحوی که 40.2 درصدی سهم معاملات را این گروه به خود اختصاص داده، در حالی که این شاخص در تیر ماه سال گذشته معادل 43.8 درصد بوده است.

در مقابل کاهش سهم این گروه در معاملات مسکن ، به سهم گروه‌های دیگری که قدمت ساخت آن‌ها بین شش تا حتی 20 سال است در تیر ماه امسال افزوده شده است.

منطقه پنج تهران نسبت به 21 منطقه دیگر محبوبیت بیشتری برای ثبت خرید و فروش دارد، به نحوی که 12.4 درصد از کل حجم معاملات تیر ماه امسال در این منطقه انجام شده است. اما بیشترین افزایش قیمت در منطقه 11 اتفاق افتاده که در تیر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 116.8 درصدی داشته و منطقه شش نیز در این مقایسه با رشد 77 درصدی کمترین رشد را در بین مناطق 22 گانه تهران داشته است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه متری چند؟

گران‌ترین خانه با متوسط قیمت 29.8 میلیون تومان برای هر متر مربع زیربنای مسکونی در منطقه یک معامله شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 97.5 درصدی داشته است، همچنین ارزان‌ترین خانه نیز با متری شش میلیون تومان در منطقه 18 معامله شده است؛ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 96.5 درصدی کرده است.

شاخص کل اجاره‌بهای مسکن تهران در تیر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 24.8 درصدی و در کل مناطق شهری رشد 22.5 درصدی را تجربه کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تاریخ

    4800 معامله؟ خیلی زیاد است، افت معامله که به درصد بیان می شود به شدت گمراه کننده است. در حقیقت بازار خیلی داغ هم هست. درست در شرایطی که مردم مدعی به سختی و رنج معیشت هستند این تعداد معامله یعنی که هیچ اتفاقی نسبت به یکی دو سال قبل نیافتاده است.

  • ناشناس

    چرا دروغ میگید؟ نه قیمت خانه و زمین پایین اومده ونه قیمت خوردو. پایین هم نخواهد آمد. فقط قیمت دلار پایین اومده و بجاش قیمت اقلام واجناس اوج پرواز گرفته. ای کاش برعکس میشد. یعنی قیمت دلار بالا میرفت وقیمت اقلام واجناس پایین می اومد. مرغ شده کیلویی ۱۶۲۰۰ تومان. گوشت گوسفند هم که ۲۰هزارتومان گران شد!!!!!!!!!!!!هر وقت پراید شد ۲۵میلیون تومان بدانید که همه چیز ارزون خواهد شد.