کد مطلب: ۳۵۲۷۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها در یک ماه اخیر چقدر بوده است؟ / بورس، بازاری شکست‌خورده

بازدهی بازارها در یک ماه اخیر چقدر بوده است؟ / بورس، بازاری شکست‌خورده

طی یک ماه اخیر بازارهای ارز، طلا و سکه بازدهی مثبت داشته‌اند، در حالی که بازار سهام بازدهی منفی را نصیب سهام‌داران خود کرده است. رشد قیمت در بازار سکه بیشتر از بازارهای دیگر بوده است.

بازارهای بورس اوراق بهادار، طلا، سکه و دلار طی یک ماهه اخیر (26 دی ماه تا 26 بهمن ماه سال 1397) روندهای متفاوتی را طی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی یک ماه اخیر بازارهای ارز و طلا و سکه بازدهی مثبت داشته‌اند، در حالی که بازار سهام بازدهی منفی را نصیب سهام‌داران خود کرده است.

رشد قیمت در بازار سکه بیشتر از بازارهای دیگر بوده است.

طبق آمارهای شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران، طی یک ماه اخیر (26 دی ماه تا 26 بهمن ماه سال 1397) شاخص کل بورس با پنج درصد کاهش از 165 هزار واحد به کانال 157 هزار واحد سقوط کرد.

بالاترین میزان شاخص کل بورس طی یک‌ماهه اخیر بیش از 165 هزار واحد در ابتدای این دوره بوده که پس از آن شاخص دیگر نتوانست به این کانال بازگردد.

همچنین شاخص کل بورس در چهارشنبه هفته گذشته، 24 بهمن ماه سال 1397 با افت بیش از 600 واحد به پایین‌ترین میزان خود طی یک ماه اخیر رسید و در سطح 157 هزار و 311 واحد قرار گرفت.

بازدهی بازارها در بهمن ۹۷

در بازار ارز نیز دلار طی یک ماه اخیر روند تدریجی افزایش قیمت در پیش گرفت، به‌طوری که قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد با افزایش 3.4 درصدی از 11 هزار و 450 تومان به 11 هزار و 850 تومان رسید.

طی دوره مذکور قیمت سکه نیز با بازدهی مثبت مواجه بود با این تفاوت که تغییرات بازار سکه فراتر از بازارهای دیگر بود.

طی یک ماه اخیر قیمت سکه تمام بهار آزادی با هشت درصد افزایش از سه میلیون و 800 هزار تومان به بیش از چهار میلیون و 100 هزار تومان رسید.

بازدهی بازارها در بهمن ۹۷

به همین ترتیب، قیمت طلای 18 عیار به‌ازای هر گرم نیز با حدود 4.7 درصد افزایش از 361 هزار تومان به 378 هزار تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس پس از اصلاح قیمتی که از پاییز داشته ، گزارشات خوب دی ماه و ۹ ماهه و همراهی قیمتهای جهانی، جزو گزینه های سرمایه گذاری در سهام بنیادی است و تا بیشتر از سایر بازارها میتونه بازدهی بده.