کد مطلب: ۴۶۰۳۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته دوم تیر ماه / بورس باز هم سودده‌ترین شد / ثبات نسبتی دلار و تاختن سکه و طلا

آنالیز بازارها در هفته دوم تیر ماه / بورس باز هم سودده‌ترین شد / ثبات نسبتی دلار و تاختن سکه و طلا

در هفته دوم از تیر ماه سال جاری، کل بازارهای مالی همانند هفته گذشته، بازدهی مثبت را به ثبت رساندند. در هفته جاری فلزات طلایی روند صعودی را همانند هفته گذشته اما پرقدرت‌تر در پیش گرفتند، از سوی دیگر دلار با ثبات ظاهر شد.

دلار از رشد باز ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته دوم از تیر ماه سال جاری، کل بازارهای مالی همانند هفته گذشته، بازدهی مثبت را به ثبت رساندند. در هفته جاری فلزات طلایی روند صعودی را همانند هفته گذشته اما پرقدرت‌تر در پیش گرفتند، از سوی دیگر دلار با ثبات ظاهر شد و کانال جدیدی را فتح نکرد اما در نهایت باز هم بازار سهام، بازار پربازده این هفته بود.

دلار

بر اساس قیمت‌های اعلام شده صرافی ملی، اولین قیمت دلار در هفته جاری بدون تغییر نسبت به روز قبل در سطح ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان قرار گرفت، در ادامه دلار فراتر از این قیمت‌ها نرفت و در حوالی قیمت ۱۹ هزار تومان قرار گرفت.

دلار که در سطح ۱۹ هزار تومان نیز قرار گرفته بود در روزهای پایانی هفته با کاهش ۵۰ تومانی قیمت به سطح قیمتی ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان رسید و در مجموع بازدهی ۰٫۵ درصدی را برای هفته جاری به ثبت رساند.

دلار در هفته دوم تیر ماه با رشد ۰٫۵۳ درصدی از ۱۸۸۵۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۸۹۵۰ تومان در پایان هفته رسید و ۱۰۰ تومان گران‌تر شد.

3242

بورس

بازار سهام که هفته گذشته پربازده‌ترین بازار بود در هفته جاری نیز بازدهی قابل توجهی را به ثبت رساند و با رشد شاخص همراه شد. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، با رشد تقریبا ۱۹۴ هزار واحد، معادل ۱۳٫۶۷ درصد افزایش یافت و توانست رکورد جدیدی را در کانال یک میلیون واحدی به ثبت برساند.

نماگر شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته جاری در سطح یک میلیون و ۶۱۳ هزار واحد قرار گرفت.

سکه و طلا

فلزات طلایی نیز که هفته گذشته پربازده ظاهر شده بودند در هفته جاری نیز با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور قیمت طلا (۱۸ عیار) در بازار با رشد ۹٫۴۴ درصدی از ۸۱۲ هزار تومان در ابتدای هفته به ۸۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت سکه (بهار آزادی) نیز با رشد ۹٫۸۷ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با این خبر طرح اخذ مالیات قطعا بازار از شنبه تحت تاثیر قرار میگیره ?

  • ناشناس

    چرا انقد چرت مینویس دلار روز پنج شنبه ۲۱ قیمت خورد و هیچ صرافی هم حاظر بفروش نبود واقعا وقتی رسانه مجازی غیر دولتی سانسور چی میشه باید یه همچین کشور با اقتصاد مریض هم داشته باشیم

  • علی

    آنالیز نمیخواد.
    همه چیز قراره بره بالا و بالا و بالا و بالا و بالا…

  • ناشناس

    توجه شما دارندگان سهام دارا یکم را به این نکته جلب می کنم که دولت سهام خودش را واگذار کرده توجه کنید دوباره می گم واگذار کرده نه اینکه فروخته واینکه یک صندوق بادارایی حدودا یک میلیارد سهم١B