کد مطلب: ۵۸۹۴۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شاخص بورس هفته گذشته چقدر بازدهی داشت؟

شاخص بورس هفته گذشته چقدر بازدهی داشت؟

در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران تغییر خاصی نداشت و شاخص هم‌وزن ۱٫۲ درصد افت را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بازار سهام با نوسانات شاخص کل همراه شد و در آخرین روز معاملاتی شاخص در کانال یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد قرار گرفت. در طی هفته گذشته شاخص کل بورس تغییراتی را ثبت نکرد.

شاخص هم‌زون هم هفته گذشته در بیشتر روزها با اصلاح رو به رو شد و این موضوع نشان می‌دهد روند گروه‌های کوچک بازار در هفته گذشته با نوسانات منفی همراه بوده است. هفته گذشته شاخص هم‌وزن ۱٫۲ درصد اقت را ثبت کرد.

کارشناسان بازار سرمایه برای هفته آینده پیش‌بینی کردند، روند بازار متعادل باشد و شاخص کل روند خنثی را در پیش بگیرد. به عقیده این کارشناسان هفته آینده گروه‌های کوچک بازار احتمال بیشتری را برای رشد دارند.

هفته گذشته رئیس جدید سازمان بورس ریاست خود را آغاز کرد و تنها در اولین روز معمالاتی شاخص کل و هم‌وزن واکنش مثبتی به این موضوع نشان دادند. نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام به تجارت‌نیوز گفته بود: انتخاب رئیس جدید سازمان بورس به دلیلی آنکه در نهایت تکلیف سازمان مشخص شد سیگنال مثبتی به بازار سرمایه داده است.

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند بازار سهام تا پایان سال به تجارت‌نیوز گفت: بازارهای مالی را باید از نظر بازدهی، نقدشوندگی و مدت زمانی سوددهی بررسی کرد. با توجه به این شاخص‌ها، من چندان به بازار سرمایه خوشبین نیستم.

او افزود: با وجودی که آمارها، از بازدهی خوب بازار بورس در بازه‌های مختلف حکایت می‌کنند، اما شاخص کل، به صورت مهندسی‌شده افزایشی بوده است. در واقع، سهم‌های بزرگ بازار رشد می‌کنند و این روند افزایشی، در سبد پرتفوی افراد قابل مشاهده نیست.

به گفته محبی، تا پایان سال شرایط امیدوارکننده‌ای در مورد بازار سرمایه قابل پیش‌بینی نیست و بازدهی مناسب، در بازار سهام نیاز به بازه بلندمدت‌تری دارد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس ایران شده یکی از ردیف های درآمدی دولتها و ملت رو به بورس با هر ترفندی دعوت می کنند و ازشون نوسان می گیرند.