کد مطلب: ۸۱۸۸۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی هفتگی بازار سهام/ تعطیلات رمق بورس را گرفت

بازدهی هفتگی بازار سهام/ تعطیلات رمق بورس را گرفت

بازار سهام در سومین هفته خردادماه، شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشت. چرا که تعطیلی دو روزه بازار سرمایه سبب شد معاملات این هفته آن‌طور که باید و شاید بسته نشود و سرمایه‌گذاران با احتیاط دست به معامله بزنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس در سومین هفته خردادماه در حالی خاتمه یافت که شاخص کل با وجود تعطیلی دو روزه بازار، طی این هفته حدود 0.77 درصد رشد کرد و از دو میلیون و 271 هزار واحد به دو میلیون و 288 هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در این هفته به همین منوال رفتار کرد و در سه روز معاملاتی با رشد حداقلی 0.69 درصدی خود را به ارتفاع 776 هزار و 646 واحد رساند.

حجم و ارزش معاملات

بررسی روند معاملات این هفته بازار سرمایه نشان می‌دهد، بازار سهام در روز شنبه 9 میلیارد و 600 میلیون برگه سهم دست به دست شد و ارزشی معادل 6 هزار و 205 میلیارد تومان رقم زد. همین اتفاق در روز سه شنبه با 11 میلیارد و 800 میلیون و در چهارشنبه با 12 میلیارد و 100 میلیون برگه سهم ارزش معاملاتی حدود هفت هزار و 761 و هفت هزار و 502 میلیارد تومانی ثبت کرد.

با وجود اینکه در یک ماه گذشته، بازار سرمایه شرایط کم‌رمقی را پشت سر می‌گذارد اما تا حدودی می‌توان گفت وضعیت این هفته بورس به دلیل تعطیلات عادی نبود.

ذکر این نکته ضروریست که در چند هفته اخیر، بازار سرمایه پول حقیقی جدیدی جذب نکرده و شرایط این هفته نیز این موضوع را تشدید کرد.

عملکرد حقیقی‌ها

در سومین هفته خردادماه نیز مانند هفته گذشته، روند ورود و خروج پول حقیقی ناامید کننده بود. چرا که تنها در نخستین روز این هفته پول حقیقی وارد بورس شد. به این ترتیب در روز شنبه با رشد شاخص کل حدود 27 میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی رخ داد. البته در سه‌شنبه و چهارشنبه بازار سرمایه شاهد خروج به ترتیب 215 و 219 میلیارد تومان پول حقیقی بود که در مجموع موجب خروج 407 میلیارد تومانی پول حقیقی در این هفته بازار شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.