کد مطلب: ۳۱۳۴۱۹

بانک مرکزی با ارائه ارز نیما به بخش حمل‌ونقل ریلی موافقت نکرد

بانک مرکزی با ارائه ارز نیما به بخش حمل‌ونقل ریلی موافقت نکرد

دبیر انجمن شرکت‌های ریلی ظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم تقاضای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و ارسال نامه از سوی وزیر راه و شهرسازی برای ارائه ارز رسمی بانک مرکزی با درخواست ما موافقت نشد.

بابایی دبیر انجمن شرکت‌های ریلی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز هزینه‌های بخش ریلی را افزایش داده است، اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم تقاضای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و ارسال نامه از سوی وزیر راه و شهرسازی برای ارائه ارز رسمی بانک مرکزی با درخواست ما موافقت نشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز باعث رشد دو برابری هزینه‌ شرکت‌های ریلی شده و این در حالی است که در چند ماه گذشته تنها با افزایش قیمت 10درصد بلیت موافقت شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های ریلی تصریح کرد: در صورتیکه بخش حمل‌ونقل ریلی جزء کالاهای رسمی محسوب نشود و این روند ادامه یابد شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به مرور زمان حذف می‌شوند.

بابایی با اشاره به اینکه ما هیچ درخواستی برای افزایش قیمت بلیت نداریم، افزود: متاسفانه میزان سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل ریلی مسافری و قطارهای فوق‌العاده با این وضعیت درآمدها کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: بخش ریلی مسافری و همچنین قطارهای فوق‌العاده که هم اکنون ظرفیت جابه‌جایی 24 میلیون مسافر را دارد در میان مدت از بین خواهد رفت؛ متاسفانه بعد از درخواست‌ها و نامه‌نگاری‌های بسیار از سوی معاون اول رئیس جمهور و همچنین وزیر راه و شهرسازی، بانک مرکزی دستور داد که بخش حمل‌ونقل ریلی می‌تواند از ارز سامانه نیما استفاده کند و این موضوع هیچ کمکی به افزایش توان بخش ریلی نمی‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های ریلی گفت: باید بخش حمل‌ونقل ریلی به ویژه جابه‌جایی مسافر و بار از طریق قطارها جز کالاهای اساسی محسوب شود و به این بخش ارز 4هزار و 200تومانی تعلق گیرد تا شاید آینده خوبی برای این بخش ترسیم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.