کد مطلب: ۱۹۶۴۴۸

بانک مرکزی پاکستان نرخ بهره را افزایش داد

بانک مرکزی پاکستان نرخ بهره را افزایش داد

بانک مرکزی پاکستان به دنبال افزایش نرخ بهره در مالزی، نرخ تورم خود را ۶ درصد قرار داد.

بانک مرکزی پاکستان در یک اقدام غیر منتظره به دنبال افزایش نرخ بهره در مالزی، نرخ بهره این کشور را برای اولین بار در بیش از ۴ سال اخیر به یکباره افزایش داد تا نرخ تورم این کشور را که با کاهش ارزش روپیه افزایش پیدا کرده را کنترل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در همین حال «طارق باجوا» رئیس کل بانک مرکزی پاکستان گفت: نرخ بهره از ۵.۷۵ درصد به ۶ درصد تغییر پیدا کرده و به دنبال کنترل نرخ تورم با هدف از پیش تعیین شده بین ۴.۵ درصد تا ۵.۵ درصد هستیم؛ ضمن اینکه بانک مرکزی پاکستان انتظار دارد که اقتصاد این کشور در سال جاری مالی به ۵.۸ درصد رشد پیدا کند. پیش از این بانک مرکزی پاکستان رشد اقتصادی این کشور را ۶ درصد برآورد کرده بود.

بر همین اساس، روپیه در ماه گذشته میلادی ۴.۸ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد که بدترین عملکرد پول آسیایی را به خود اختصاص داد و شاخص قیمت مصرف کننده هم در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۶ درصد افزایش پیدا کرد که بالاترین نرخ در ۷ ماه گذشته محسوب می‌شود.

همچنین بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد که کسری حساب جاری این کشور در ۶ ماه سال جاری میلادی این کشور که به ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی ختم می‌شود با تقریبا ۶۰ درصد افزایش به ۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.

بر پایه این گزارش، رسیدن صادرات پاکستان به ۳۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ میلادی به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی کمتر از ظرفیت این کشور است و جدی‌ترین تهدید برای اقتصاد پاکستان در سال جدید مالی این کشور، تورم است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.