کد مطلب: ۷۲۶۰۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد نمادهای کاشی و سرامیک

شرکت‌های بورسی زیر ذره‌بین؛ بررسی عملکرد نمادهای کاشی و سرامیک

بررسی صورت‌های مالی 6 ماهه گروه کاشی و سرامیک نشان می‌دهد اکثر نمادهای این گروه عملکرد خوبی از خود نشان دادند و تنها شرکت تولیدی گرانیت بهسرام بود که در این دوره زیان ساخت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در سامانه کدال ، این پرسش مطرح می‌شود که شرکت‌های گروه کاشی و سرامیک بورس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چه عملکردی از خود نشان دادند؟

بررسی صورت‌های مالی 6 ماهه گروه کاشی و سرامیک نشان می‌دهد اکثر نمادهای این گروه عملکرد خوبی از خود نشان دادند و تنها شرکت تولیدی گرانیت بهسرام بود که در این دوره زیان ساخت.

جدول کاشی و سرامیک

کصدف

شرکت «کاشی صدف سرام استقلال آباده» در نیمه نخست سال جاری توانست یک جهش 511 درصدی در سودسازی خود اعمال کند و این عدد را به 16 میلیارد و 416 میلیون تومان برساند. همچنین کصدف در این دوره موفق شد در نیمه نخست امسال به ازای هر سهم 136 تومان سود محقق کند.

کحافظ

«کاشی‌ وسرامیک‌ حافظ» دیگر شرکت گروه کاشی و سرامیک است که در نیم‌سال 1401 توانست سود خود را افزایش دهد. به طوری که سود خالص این شرکت در این دوره نزدیک به 249 درصد رشد داشته و عدد 207 میلیارد تومان را ثبت کرده است. EPS این شرکت نیز در نیمه نخسا 1401 معادل 40 تومان ثبت شده است.

کپارس

سود «کاشی‌ پارس» نیز در این دوره رشد داشته است. بررسی صورت‌های مالی این شرکت حاکی از آن است که سود خالص کپارس در 6 ماهه ابتدایی سال جاری با افزایش 96 درصدی همراه شده و عدد 94 میلیارد و 475 میلیون تومان را ثبت کرده است. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم 57 تومان سود شناسایی کرده است.

کلوند

سود خالص «کاشی‌ الوند» نیز در نیم‌سال 1401 همانند اکثر نمادهای گروه کاشی و سرامیک با افزایش همراه بوده است. به طوری که این شرکت در نیمه نخست سال جاری حدود 94 میلیارد تومان سود ساخت. این عدد در مقایسه با مدت سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است. EPS این شرکت نیز در این دوره معادل 234 تومان ثبت شده است.

کترام

شرکت «تولیدی‌ کاشی‌ تکسرام» در این دوره موفق شد افزایش 30 درصدی در سودسازی خود اعمال کند و این عدد را به 40 میلیارد تومان برساند. همچنین این شرکت در این دوره به ازای هر سهم 44 تومان سود شناسایی کرد.

کسعدی

«کاشی‌ سعدی‌» دیگر شرکت گروه کاشی و سرامیک است که سود خالص آن در نیمه 1401 با افزایش همراه بوده است. از این رو این شرکت در این دوره نزدیک به 24 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. همچنین EPS این شرکت نیز در این دوره معادل 48 تومان ثبت شده است.

کساوه

«صنایع‌ کاشی‌ و سرامیک‌ سینا» در نیمه نخست سال جاری توانست بیش از 19 درصد سود خود را افزایش دهد و این عدد را به 141 میلیارد تومان برساند. همچنین کساوه در این دوره به ازای هر سهم 266 تومان سود محقق کرده است.

کهرام

«تولیدی گرانیت بهسرام» آخرین شرکت بررسی شده گروه کاشی و سرامیک است که بر خلاف دیگر هم‌گروهی‌هایش عملکرد خوبی در این دوره از خود نشان نداده است. به طوری که زیان خالص این شرکت با رشد عجیب 634 درصدی همراه بوده و عدد 12 میلیارد و 769 میلیون تومان را ثبت کرده است.

خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.