کد مطلب: ۲۸۴۷۲۶

رئیس پیشین بانک مرکزی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

بلافاصله بعد از اجرای بسته ارزی تغییرات پدید نمی‌آید/ثبات ارزی بسته به اجرای دقیق بسته دارد

بلافاصله بعد از اجرای بسته ارزی تغییرات پدید نمی‌آید/ثبات ارزی بسته به اجرای دقیق بسته دارد

طهماسب مظاهری، رئیس پیشین بانک مرکزی اظهار کرد: بلافاصله بعد از اجرای بسته ارزی تغییرات پدید نمی‌آید و برای رسیدن به ثبات ارزی به اجرای دقیق این بسته توسط دولت نیاز است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شب گذشته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی بسته جدید ارزی را رونمایی کرد. وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی نرخ رسمی دلار را ۴۲۰۰ تومان اعلام و سازوکار بازار ثانویه ارزی را تشریح و عنوان کرد که دیگر معاملات دلار با نرخی غیر از نرخ اعلامی دولت قاچاق نیست و صرافی‌ها می‌توانند فعالیت‌های ارزی خود را از سر بگیرند. اما این سیاست چه اثراتی به همراه دارد؟

در همین مورد طهماسب مظاهری، رئیس پیشین بانک مرکزی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خبر داغ و در‌عین حال ناپخته است و جزئیات مصوبه دولت هنوز بیرون نیامده است. ارزیابی نرخ دلار پس از اجرا شدن بسته‌ جدید ارزی دلار به عوامل زیادی بستگی دارد اما در مجموع پشتیبانی دیگر قوا از دولت و برگزاری جلسه هماهنگی سران سه قوه توانست به نهایی شدن این بسته منجر شود و اگر مصوبه دولت هم منتشر و اعمال شود یک یا دو قدم به جلو پیش رفته‌ایم و این خودش جای امیدواری دارد.

وی با تاکید بر اهمیت نحوه اجرای بسته ارزی دولت در میزان موفقیت آن، افزود:اگر در نحوه اجرا اقدامات مناسبی صورت گرفته شود قطعا نتیجه بخش خواهد بود و تغییرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

مظاهری تصریح کرد: بلافاصله بعد از اجرای بسته ارزی تغییرات پدید نمی‌آید و برای رسیدن به ثبات ارزی به اجرای دقیق این بسته توسط دولت نیاز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.