کد مطلب: ۳۵۴۹۵۷

بلیت اتوبوس و کرایه سواری بین‌شهری سال ۹۸ چقدر گران می‌شود؟

بلیت اتوبوس و کرایه سواری بین‌شهری سال 98 چقدر گران می‌شود؟

درحالی بلیت اتوبوس و کرایه سواری بین‌شهری در سال ۱۳۹۷ با افزایش ۲۰ درصدی قیمت روبرو بود که طبق تصمیم اولیه احتمالا قیمت‌ها در سال ۱۳۹۸ افزایشی ۱۰ درصدی خواهند داشت و این مساله در انتظار تصمیم نهایی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اخیراً وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قیمت‌های جدید بلیت اتوبوس‌های مسافری بین‌شهری ۲۵ اسفندماه توسط انجمن صنفی مربوطه اعلام می‌شود، اظهار کرد که هر ساله به دلیل این‌که اتوبوس‌های بین شهری یک طرف از مسیر خود را خالی از مسافر طی می‌کنند افزایش قیمت با نظارت سازمان راهداری اعمال می‌شود؛ موضوعی که طرح آن به منزله افزایش قیمت‌ها در سال آینده است.

در حالی طبق اعلام یکی از مسئولان کانون انجمن‌های صنفی سواری کرایه بین‌شهری کشور احتمال افزایش ۱۰ درصدی بلیت اتوبوس و کرایه سواری بین‌شهری در نوروز ۱۳۹۸ وجود دارد که در سال ۱۳۹۷ قیمت بلیت اتوبوس بین‌شهری و نیز کرایه سواری بین‌شهری افزایشی ۲۰ درصدی داشت.

در ارتباط با تعیین قیمت بلیت اتوبوس بین‌شهری و کرایه سواری بین‌شهری نرخ‌ها شناور و آزاد است و تشکل‌های مادر در این رابطه عهده‌دار تصمیم‌گیری هستند تا میزان افزایش قیمت‌ها مشخص شود.

در ارتباط با تعیین قیمت بلیت اتوبوس‌های مسافری بین‌شهری و کرایه سواری بین شهری، کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های اتوبوسرانی کشور و نیز کانون انجمن‌های صنفی سواری - کرایه بین‌شهری کشور هر کدام به صورت جداگانه جلساتی را برگزار می‌کنند و پس از آن نیز جلسه‌ای با حضور دو کانون برگزار می‌شود تا نرخ مربوط به صورت توافقی تعیین شود و پس از مصوب شدن آن کلیه واحدهای مسافربری و نیز رانندگان در سراسر کشور موظف به اجرای آن خواهند بود.

هر چند طبق گفته وزیر راه و شهرسازی افزایش قیمت بلیت اتوبوس و کرایه سواری بین‌شهری تا ۲۵ اسفندماه سال جاری اعلام خواهد شد، اما طبق اظهارات یکی از مقام مسئول، این تعیین قیمت پیش از تاریخ مذکور اعلام خواهد شد و آغاز پیش‌فروش‌های نوروزی بلیت اتوبوس در سراسر مسیرهای کشور در انتظار تعیین نرخ است.

پیش‌فروش نوروزی بلیت اتوبوس‌ها به سه صورت امکان پذیر خواهد بود و متقاضیان می‌توانند علاوه بر خرید اینترنتی، به دفاتر سطح شهر شرکت‌ها و ترمینال‌های مسافرتی مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • س

    چه نظری امروز شش خرداد بلیت زنجان به تهران را با ۴۰٪ افزایش قیمت به ما مسافران ۴۰۰۰۰ هزار تومان فروخته اند مسئولین کجا هستن در خوابن […] ????

  • رضا

    سلام قیمتها وحشتناکن! شیراز به اهواز 78000 هزار تومان! یا خدا دیگه با اتوبوس هم نمیشه رفت مسافرت والا با ماشین شخصی خیلی بهتره همون پول رو گازو بنزین میزنیم! اتوبوسهای داغون به اسم VIP که باید همشون مانیتور و شام یا نهار و خدمات حتی اینترنت داشته باشن خیلیاشون ندارن و صندلیهای ناجور ادم کمر درد میگیره . بنظر من قیمتهارو جوری بزارن اگر کلیه صندلیها پربشه قیمن نصف اگر کاملا پر نشد قیمت بیشتر چون این افزایش وحشتناک قیمتها واسه اینه که معمولا توی زمستون تعداد مسافرین کمتره و یه سر پره اتوبوس و یه سر خالی ! والا انصافم خوبه یه سرباز بیچاره چه کنه!