کد مطلب: ۴۱۳۳۴۱

بلیط سیستمی بهتر است یا بلیط چارتر؟

بلیط سیستمی بهتر است یا بلیط چارتر؟

تهیه بلیط هواپیما به دو صورت انجام می‌شود، یکی سیستمی و دیگری چارتر. بلیط‌های سیستمی را از قبل به طور معمول تهیه می‌کنند و نرخ ثابتی دارد. بلیط هواپیما چارتر در واقع هنگامی که تعدادی چارترکننده نمی‌توانند تمام بلیط‌ها را قبل از زمان سفر بفروشند، مجبور به دادن تخفیفاتی در قیمت بلیط هواپیما تا زمان سفر می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سفر از جمله مواردی است که هر انسانی با هر مشغله و جایگاهی به آن احتیاج دارد. سفر رفتن برای تمام افراد از جمله پیر و جوان خوشایند بوده و می تواند با تزریق انرژی به روحیه شان، آنها را برای انجام کارهای روزمره آماده کند. شاید بعضی افراد از سفر برای خودشان یک نماد سختی و رنج ساخته باشند و با یاد آوری سفرهای گذشته، علاقه‌ای به سفر جدید را از خودشان نشان ندهند.

عوامل موثر برای یک سفر عالی

باید بگویم عوامل زیادی در داشتن یک سفر عالی و خاطره‌انگیز تاثیرگذار است. انتخاب همسفرهای مناسب و مقصد که گفته شد ولی ازهمه مهم‌تر، نحوه رفتن به سفر است. اینکه از چه وسیله‌ای برای سفر کردن استفاده می‌کنید، می‌تواند یک عامل بسیار مهم بر سفرتان باشد.

123456

استفاده از هواپیما، سریع‌ترین و بهترین روش برای یک مسافرت خاطرانگیز است. شاید با خودتان فکر کنید که هزینه سفرتان زیاد می‌شود، ولی قیمت بلیط هواپیما همیشه این‌طور نیست و راه‌هایی برای کاهش هزینه نیز وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

انواع بلیط هواپیما

تهیه بلیط هواپیما به دو صورت انجام می‌شود، یکی سیستمی و دیگری چارتر. بلیط‌های سیستمی را از قبل به طور معمول تهیه می‌کنند و نرخ ثابتی دارد. معمولا مسافران ایرانی بلیط هواپیمای خود را از سایت‌های معتبری مانند تریپ (trip.ir) به صورت اینترنتی خریداری می‌کنند. بلیط هواپیما چارتر در واقع هنگامی که تعدادی چارترکننده نمی‌توانند تمام بلیط‌ها را قبل از زمان سفر بفروشند، مجبور به دادن تخفیفاتی در قیمت بلیط هواپیما تا زمان سفر می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید هر چه به زمان سفر نزدیک‌تر شود، قیمت بلیط کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

تفاوت بلیط سیستمی و بلیط چارتر

ابتدا از رفتن به سفر و اینکه کسی از اعضا، سفر را کنسل نخواهد کرد، مطمئن شوید، سپس اقدام به خرید بلیط نمایید. زیرا تنها تعداد کمی از بلیط‌های چارتر امکان کنسلی دارند و در صورت کنسل شدن نیز درصد زیادی از آنها به عنوان جریمه کسر می‌شود. ولی درصد جریمه کنسلی بلیط‌های سیستمی، زیاد نبوده و بخشی از مبلغ بلیط در صورت کنسلی عودت داده خواهد شد.

3456y7u89

از دیگر تفاوت‌هایی که میان بلیط سیستمی و بلیط چارتر وجود دارد، تفاوت قیمت برای سنین مختلف است. در بلیط‌های سیستمی برای سنین مختلف مانند نوزاد، کودک و بزرگسال، قیمت بلیط هواپیما متفاوت بوده ولی در بلیط چارتر، قیمت بلیط برای تمامی سنین یکسان است. اگر قصد سفر با کودکتان را دارید، تهیه بلیط سیستمی برای شما به‌صرفه‌تر است.

آخرین نکته در تهیه بلیط هواپیما، این است که اگر شما قصد سفر در ایام پر رفت و آمد سال مانند عید نوروز یا تعطیلات را دارید، بهتر است از قبل بلیط سیستمی تهیه نمایید. چراکه در این ایام به دلیل شلوغی و تقاضای زیاد بلیط هواپیما، بلیط چارتری باقی نخواهد ماند یا در صورت وجود بلیط‌های چارتر، قیمت‌هایی چند برابر بلیط‌های سیستمی خواهند داشت.

رعایت نکاتی برای یک سفر عالی

به احتمال زیاد برای رفتن به این سفر هیجان زیادی دارید. برای اینکه بتوانید بلیط هواپیما چارتر و سیستمی را بدون دغدغه و در سریع‌ترین زمان تهیه کنید، می‌توانید به سایت: https://www.trip.ir/ مراجعه کنید. بهتر است پس از اینکه اقدام به خرید بلیط کردید و زمان دقیق رفت و آمد را فهمیدید، وسایل لازم برای سفرتان را یادداشت کنید تا چیزی از قلم نیافتد. توجه نمایید که برای برداشتن لباس باید آب و هوای مقصدتان را چک کنید تا لباس‌هایی مناسب، همراتان در طول سفر داشته باشید.

به اقامتتان در طول سفر اهمیت دهید. اقامت گاه شما بهتر است از قبل مشخص باشد، چراکه اگر در ایام تعطیلات یا شلوغی به سفر می‌روید، امکان دارد نتوانید جای مناسبی را پیدا کنید.

پس از اینکه از محل اقامتتان مطمئن شدید، سراغ پیدا کردن مکان‌های دیدنی مقصدتان بروید. این کار به شما کمک می‌کند تا از قبل یک برنامه مشخص در طول سفرتان داشته باشید و از تمام لحظاتتان نهایت استفاده را ببرید. حتما مدارک لازم مانند مدرک شناسایی، پاسپورت، بلیط هواپیما را از قبل آماده کرده تا فراموششان نکنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.