کد مطلب: ۴۸۶۶۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش منفی بورس به سیگنال‌های مثبت / عرضه سنگین در اکثر شاخص‌سازان

واکنش منفی بورس به سیگنال‌های مثبت / عرضه سنگین در اکثر شاخص‌سازان

در حالی که سیگنال‌ها برای بازار سهام مثبت بود اما با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بیش از 2.5 درصد ریزش کرد و به کمترین میزان خود بعد از صعود از این محدود رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش 2.5 درصد ریزش داشت و به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد ریزش کرد.

با نزدیک شدنن به انتخابات آمریکا جو هیجانی در بازار سهام بیشتر می‌شود و صف‌های فروش به دلیل بی‌اعتمادی به بازار سهام تشدید می‌شود و این روند منفی در حالی است که سیگنال‌های مثبتی به بازار سهام مخابره می‌شود و بازار سهام به دلیل تمایلات منفی واکنشی به این اخبار مثبت ندارد.

همچنین شاخص کل بازار سهام امروز در پایین‌ترین میزان خود در چند ماه اخیر قرار گرفته و به نظر می‌رسد این محدوده حمایتی یکی از مهم‌ترین محدودهای حمایتی بازار سهام باشد.

آخرین قیمت ۴۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۳۸ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. همچنین ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۷۹۰میلیارد تومان رسید.

حقیقی‌ها هم رقمی در حدود ۴۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نمادهای خودرو، وبملت، فولاد، فملی، شپنا، پترول و وتجارت در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

برتر 3 ابان

در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن نیز روندی منفی داشت و نشانگر کلیت نزولی بازار سهام است و گروه‌های فلزی، بانکی، پتروشیمی، پالایشی، خودرو و … همگی در رنج منفی معامله شدند.

به نظر می‌رسد حتی با مشخص شدن انتخابات آمریکا و ثتبیت شدن قیمت دلار، شروع روند صعودی شاخص کل بازار سهام کمی طول بکشد زیرا به دلیل نوسان کم بازار سهام تعادل سهم‌های موجود در بازار را به تعویق خواهد انداخت و همچنین با به نوعی اعتماد به بازار سهام بازگردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حقیقی

    ان شاءالله هرکس باعث دستوری شدن و ریزش بورس شد پول مردم خرج دکترش شه.هرکی موافقه یه مثبت و یه صلوات

  • حقیقی

    پالایش یکم ضرر داده.فعلا که منفی شده. لعنت به عامل دستوری شدن بورس

  • ناشناس

    چرا این همه گندکاری به گردن آمریکا و دولت میندازین همش تقصیر خودمونه یه ذره دانش بورسی نداریم فقط به سفارش دوستان اونم هیچی بلد نیستن سهام خریدیم یه سهم امروز ۱۰۰۰۰ نفر تو صف خریدن فرداش همون ۱۰۰۰۰ نفر میرن صف فروش خوب معلومه هیچی نمیدونیم از بورس اگه الکی نریم تو صف فروش الان سرمایه هممون ۲ برابر بود چطور اول سال سرمایه ۳ برابر شد چون کسی تو صف فروش نرفت تعداد هم کم بود الان بیسوادای بورس زیاد شدن یکم از حقوقی یاد بگیرین تو مثبت میندازن بهتون تا شما هم همراهیشون کردین منفی میشه میرن برا خرید عامل بدبختی خودمون هستیم وسلام

  • ناشناس

    میگن قسم تو باور کنم یا دم خروس!؟
    اگه واقعا این ریزشها بدلایل انتخابات آمریکاست پس چرا حقوقی ها به اندازه ی حجم مبنا خرید میزنن!؟ یا اصلا خرید نکنن یا اگه خرید میکنن مثل قبل چندبرابر حجم مبنا خرید کنن تا صفهای فروش جمع بشه!! مثلا فولاد حقوقی روزی بالای صد میلیون خرید داشت، کل صف فولاد 200 میلیون که اگه صد میلیون خرید شه کل صف جمع میشه. اینها همش سیاه کاریه!!!!!!!

  • ناشناس

    هیچوقت منشرم نکردی ??

  • ناشناس

    روحانی خودش یه پا والستریت

  • فریبا

    اونقدر که انتخابات آمریکا برای ایران مهمه برای مردم آمریکا مهم نیست، بورس دستوریه هرموقع خودشون بخوان بالا میره باید در اولین فرصت خارج بشیم ولی تا ضرر جبران نشه میمونیم و سهم رو مفت به اینا نمیدیم بدبخت شدیم ولی احمق نشیم موفق باشید لطفا تایید کن تجارت نیوز

  • سربسته میگم

    میدونم همه شماهایی که این متن را مطالعه میفرمایید از دولت، بانک مرکزی و … که با تکیه بر قوانین ضعیف و ساختارهای غلط توان اجرای هر کاری دارند، برای بار چندم آسیب دید.
    لطفا پای هر صندوق رای که رفتید، یادتون باشه با شما چه کردند و بازهم چه خواهند کرد.

  • ناشناس

    بورس باید تعدیل میشد
    وقتی دولت دیمی ملت را دعوت به بورس میکرد باید فکر اینجا را میکردیم
    وقتی تعداد کدهای بورسی با سرمایه کم وارد بورس بشه و متوسط سرمایه برسه به بیست میلیون تومان ، توقع دارید با نداشتن سواد بورسی هر روزشاهد صف های فروش نباشیم
    وقتی در یک سهم سهامدار تعداد۱۰۰سهم می‌ره صف فروش !باید چه توقعی داشت
    دولت این گروه را با خاک یکی کرد و فراری
    و روند تخلیه ادامه داره تا وقتی ثبات حاصل شود
    در برخی از سهما کاملا خودشو داره نشان میده و تخلیه و خروج انجام میشه
    واسه همینه حقوقی راحت در کف معامله میکنه
    این واقعیتی هست که باید همه قبول کنیم
    هنوز سهامداران ما خبر ندارن انتخابات آمریکا زمانی هست و رای الکترا مشخص کننده هست
    و تا ۱۷دیماه باید صبر کرد
    وووووووووو

  • نامفید

    بورس ایران یک ساله فاتحش خونده شده