کد مطلب: ۴۷۲۶۲۲

گزارش بورس امروز ۵ شهریور ۹۹

بازدهی ۴ درصدی بورس در آخرین روز هفته / بازگشت حقیقی‌ها به معاملات بازار سهام

بازدهی 4 درصدی بورس در آخرین روز هفته / بازگشت حقیقی‌ها به معاملات بازار سهام

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی 4.1 درصدی و قرار گرفتن در کانال یک میلیون و 718 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی 68 هزار واحدی و قرار گرفتن در کانال یک میلیون و 718 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. رشد 4.16 درصدی شاخص کل در حالی به ثبت رسید که شاخص کل هم‌وزن نیز امروز 2.4 درصد رشد داشت.

بازار چهارشنبه 5 شهریور

در پایان معاملات امروز بیش از 935 هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن حدود 5 میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر 85 هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. ارزش معاملات امروز بورس نسبت به روز گذشته حدود 40 درصد کمتر بوده است. تشکیل صف خرید در اکثر نمادهای بازار باعث شده که فروشنده‌ها نسبت به روز گذشته کمتر بوده و شاهد معاملات کمتری در بورس باشیم.

در معاملات امروز سه نماد فارس، فولاد و شستا به ترتیب با 5022، 4745 و 4573 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در بازار فرابورس نیز کگهر، میدکو و آریا تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص این بازار بودند. همچنین ارزش کل معاملات فرابورس نیز حدود 65 هزار میلیارد ریال بود. بازگشت قدرتمند حقیقی‌ها به معاملات بورس یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازار امروز بود به طوری که بیش از 90 درصد از کل سفارشات خرید امروز را کدهای حقیقی انجام دادند.

در میان صنایع مختلف نیز گروه‌ خودرو و قطعات تنها گروهی بود که ارزش معاملات آن بیش از یکهزار میلیارد تومان بود. بعد از گروه خودرویی که یک هزار و 214 میلیارد تومان معامله شد، گروه‌های چند‌رشته‌ای و انبوه‌سازی به ترتیب با 705 و 690 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در میان نمادهای بازار نیز شستا، خبهمن و ثشاهد بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند و صندوق یاقوت نیز پر معامله‌ترین ETF امروز بورس بود.

1 3 55
معاملات امروز بازار سهام در حالی با سبزپوشی یکدست به پایان رسید که پذیره‌نویسی دومین ETF دولتی از امروز آغاز شده است. مهلت پذیره‌نویسی این صندوق که با نماد «پالایشی دوم» در بورس عرضه می‌شود هر روز از پایان معاملات بورس به مدت 3 ساعت خواهد بود و تا 19 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    زمانی سکه وارز واردکشورمی شدامابازهم گران می شدند؛آن زمان بازارسکه وارزسودآوربود؛اماالآن سکه وارزی گران می شودکه نیست.ملک هم به جایی رسیده که ازاین بالاترتاچندسال دیگر قابل تصورنیست؛پس خواه ناخواه بورس رشدمی کند،می گفتندتاپایان سال ازدو ونیم میلیون می گذرد؛ولی فکرکنم فقط سه ماه دیگردو ونیم میلیون را ردمی کند،امسال احتمالاآخرین سال تحریم ها راداریم؛ پس سال آینده درنیمه اول ،بورس کانال چهارمیلیونی را می گذراندخوش به حال آنکه پول دارد وسهم می خردوبدبه حال مابی پولهاکه فقط سماق می مکیم.

  • فرشید

    بورس در ایران کاملا در اختیار دولت است، بالا وپایین شدنش هم در اختیار دولت وسیاستهای آن میباشد، فقط کسانی که رانت اطلاعاتی دارن می‌توانند بفهمند چه می‌شود، ولی در کل هدف “” جبران کسری بودجه جاری دولت میباشد””

  • آنیسا

    سال ها قبل از ورود جمعیت جدید بازار بورس برقرار بوده با تمام اتفاقات سیاسی و تحریم ها و… نفع و ضررش هم برقرار… الان با اینکه اوضاع تغییر کرده ولی معتقدم هر دولتی حامی بورس خواهد بود و در هر شرایطی میشه از بازار سرمایه سود برد.
    نفس حضور مردم و سرمایه گذاری در بورس کاملا سالم و به نفع همه است… وقتی سهام میخری و به بالا رفتن ارزش یه بنگاه تولیدی کمک میکنی هم زندگی کارگرهای اون بنگاه تامین میشه، هم تولید ادامه دار و هم با نگهداری سهام خودمون سود می کنیم… اگر به این چیزها فکر کردید و وارد بورس شدید دنبال یکشبه پولدار شدن نباشید… سهامداری کنید و سوادتون رو بالا ببرید و پول تمیز و حلال دربیارید… بازارسرمایه مناسب سرمایه گذاریه.. نه جایگزین شغل روزمره افراد. اونهم افراد بی دانش و بی تجربه که از ترس و هیجان و جوزدگی این چند روزه سهامشون رو فروختند و به همه ضرر زدند.

  • ناشناس

    به دام افتادن خوشبین ها، در این فاز بسر میبریم

  • ناشناس

    دلیل حمایت حقوقیها فقط ، برگشتن بورس ب روند صعودیش بود تا مردم ، نترسند و دوباره ب سراغ دارا دوم بروند ، حالا قطعا میشه گفت روند صعودی تا پایان پذیره نویسی ادامه داره ینی هفته بعد ، ولی بعدش دیگ معلوم نیس

  • پیربازارسرمایه

    آقادروغ میگندکدوم سه ساعت از۱۲ونیم تا۲میشه ۳ساعت!!!!؟؟میشه۱ونیم ساعت نه۳ساعت!درساده ترین وپیش پاافتاده ترین مساعل هم مسعولان همیشه تشنه خدمت!!!!!!!!!!!!!؟عاجزند!عاجز!

  • ناشناس

    موج 5 الیوت شروع شده
    با توجه به صف های خرید سنگین دو روز پایان هفته و از آنجایی که قطعا کل نقدینگی مجددا هفته آینده وارد بورس میشه و صف ها رو سنگین تر میکنه بعید میدونم اونایی که فروخته بودن بتونن هفته بعد وارد بشن.بهترین زمان ورود اوایل هفته بود که تو منفی بخرن.ولی متاسافنه بعضبی ها فروختن و دیگه نمیتونن به خیلی از سهم های بزرگ و شاخص ساز وارد بشن

  • سووود

    دولی پولشو برداشته فعلا تا دوهفته فرصت سود هس بخرین.

  • ناظر دولتی

    وجود حقوقی در پی اثر گزاری بر بورس و دلار صعودی نشانه دستوری بودن روند صعودی بازار سرمایه است برای ایجاد بازار فروش برای جبران کسر بودجه پس اگر سرمایه گذار حقیقی (شخصی) هستید با منابع محدود وریسک پذیری پایین وارد بازار بورس نشوید

  • Esi

    تمام کسب و کارها خوابیده.هم به خاطر وضعیت اقتصاد داغونه کشورمون هم کرونا ویروس.چرا باید رشد داشته باشه!!!
    تا کی میخوایم چشممون رو روی واقعیت ببندیم؟! من متاسفم که ایرانی هستم.

    • ناشناس

      منم متاسفم که تو ایرانی هستی!