کد مطلب: ۶۰۵۳۰۹

این هفته بورس صعودی است؟ / جبران ضرر سهامداران در کوتاه‌مدت ممکن نیست

این هفته بورس صعودی است؟ / جبران ضرر سهامداران در کوتاه‌مدت ممکن نیست

در حالی که در هفته گذشته بازار روندی نزولی داشت، اما اکثر کارشناسان معتقدند این هفته بورس نزولی نخواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ادامه روند نزولی بورس، هفته گذشته هم شاهد افت ۱٫۳ درصدی شاخص کل بورس تهران بودیم. این در حالی بود که در روزهای پایانی هفته، بازار روندی مثبت داشت.

اگر چه در آخرین روز هفته و خبر افزایش نرخ خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا، پالس مثبتی به بازار دارد اما باز هم برخی کارشناسان معتقدند برای بازگشت شاخص به روند صعودی، بورس نیازمند ثبات بیشتری است.

در همین رابطه ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: « از سال ۹۹ و ابتدای ریزش بورس تا کنون در بازار های موازی شاهد رشد و جهش قیمت ها بودیم بطوریکه پراید ۱۱۰ میلیونی به ۱۷۰ میلیون رسیده ، در طی روزهای گذشته شاهد رشد قیمت دلار نیز تا سطوح بالای ۳۰ هزار تومان بودیم و البته مسکن که با شیب خاص خود به حرکت صعودی ادامه داد.»

این تحلیلگر معتقد است: « اما زیان های سنگینی که بورس به سهامداران وارد کرده را دیگر در هیج کدام از این بازار ها نمی‌توان جبران کرد و تنها بازاری که از رشد تورم و سایر بازارها جامانده همین بازار است.»

بازار ارزشمند است

رئیسی در خصوص کم‌ریسک بودن بسیاری از نمادها در بازار سهام اعلام کرد: « با کمی بررسی می توان زیان‌های گذشته را نیز به حداقل رساند در طول یک سال گذشته پتروشیمی‌ها به سودهای خوبی رسیدند و اکنون گروه خودرو با خبرهای پیرامونش در مسیر حرکت صعودی قرار دارد ، این اتفاق به مرور در سایر گروه‌ها نیز خواهد افتاد اما به معنی رسیدن به قیمت‌های سال ۹۹ در کوتاه مدت نخواهد بود .»

این کارشناس در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به وضعیت کامودیتی ها و وضعیت خوب فروش و تولید شرکت‌ها به نظر می رسد این هفته بازار مثبتی پیش روی سهامداران باشد.

این در حالی است که ۴۰ درصد از کارشناسان مورد بررسی تجارت‌نیوز هم پیش‌بینی می‌کنند که شاخص کل در این هفته روندی صعودی خواهد داشت.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهمهای 30 درصد میاند پایین، بعد دو درصد رشد میکنند.
    در حالیکه قیمت اجناس روز به روز گرون تر میشه
    امان از بی سوادی و ناکاربلدی

  • ناشناس

    دروغگوها ــولهای مردم کجاست…۸۰%،از اصل سرمایهای مردم کجاست…؟؟ مگر بیشتر شرکتها دولتی نیستن..پس باید دولت پاسخ مردم را بدهد..البته اگر زیاد دیر نشود..وزیر اقتصاد استعفا بهترین کارست که باید برای بیچاره کردن مردم در بورس بکنندـــشرم اوره ..چهارماه اندازه یکسال زیانمان بیشتر شده.

  • ناشناس

    آقای رعیسی شما قسم خوردید بورس را لگد مال کنید فکر عواقب آن هم باشید.سکوت این ملت نشانه رضایت از شما نیست

  • ناشناس

    فقط وفقط باهم باشیم استانی وشهرستانی محترم فردا جلو سازمان

  • ناشناس

    با پول چند تا بچه صغبر ویتیم به بورس امدم همه رو به باد فنا دادن من شکایت کتبی به در گاه خدا کردم باشد که داد رسی کند

  • ناشناس

    دمتون گرم انسانهای راستگو

  • کامران

    والا من نمیخام تو کوتاه مدت یا حتی میان مدت ضررم جبران بشه چون ضررم که جبران بشه فقط ارزش اسمی پولم برگشته وگرنه مثلا ۱۰۰ میلیون ۹۹ کجا و ۱۰۰ میلیون الان کجا؟!?
    .. این است که میشود نگذاشت چندرغاز باقی مانده از سرمایه ی این حقیر و بقیه ی مردم بیچاره ای که به بورس کشانده شدند جهت امر خیر و ثواب دار جبران کسری بودجه ی مملکت،هم آب شود
    اون ۲۰% یا 30% الباقی رو ببخشید به بچه های این حقیر
    80% سوخته هم نوش جان مبارک

  • ناشناس

    زندگیم به باد فنا رفت به خاک سیاه نشستیم خدا لعنتتون کنه خودرو گرون میشه سهم خساپا ۱۳۰میلیون صف فروش

    • ناشناس

      من وام برداشتم الان دارم قسط میدم حالم داغونه

  • ناشناس

    به اقای رئیسی اعتماد کردیم تو بورس باز موندیم ضرر بیشتر شد

  • ناشناس

    فقط میتونم اینا بگمشهرام که بورس نابودم کرد