کد مطلب: ۳۵۱۵۸۹

بورس‌های جهانی ثابت ماندند

بورس‌های جهانی ثابت ماندند

با تداوم وضعیت نامطمئن روند مذاکرات بین چین و آمریکا، بیشتر بورس‌های جهان در مقایسه با روز قبل، بدون تغییر باقی ماندند.

با تداوم وضعیت نامطمئن روند مذاکرات بین چین و آمریکا ، بیشتر بورس‌های جهان در مقایسه با روز قبل، بدون تغییر باقی ماندند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ به جز شاخص بورس شانگهای که با افزایش ۱.۲ درصدی بسته شد، سایر بورس‌های مهم در سطح جهان از قدرت لازم برای از سرگیری روند صعودی هفته گذشته خود برخوردار نبودند. در بین سایر کشورهای جهان، شاخص بورس سیدنی استرالیا با ۰.۲ درصد کاهش به کار خود خاتمه داد و بورس کسپی سئول با ۰.۰۲ درصد افزایش بسته شد.

کریس وستون، مدیر بخش تحقیقات بازار در موسسه «ملبورن پپر استون» گفت: امروز نوسانات بازارها محدود بود و معامله‌گران نه انگیزه‌ای برای خرید سهم داشتند و نه فروش آن. فکر نمی‌کنم این هفته قرار باشد اتفاق خاصی در بازارها بیفتد.

تنش‌ها بین چین و آمریکا بر سر تعرفه‌های تجاری باعث وارد آمدن ده‌ها میلیارد دلار خسارت به هر دو طرف و سد شدن راه رشد بازارهای مالی جهانی شده است. آمریکا تهدید کرده است در صورت نرسیدن به توافقی مشخص بر چین بر سر مسائل تجاری، بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از این کشور تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع خواهد کرد. در آمریکا شاخص «اس‌اندپی ۵۰۰» با رشد ۰.۰۷ درصدی مواجه شد.

در بین سایر بازارها، بهای نفت با کاهشی خفیف در معاملات مواجه شد، به گونه‌ای که هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۶ سنت کاهش به ازای ۵۲.۱۶ دلار و هر بشکه نفت برنت با ۳۶ سنت کاهش به ازای ۶۱.۷۴ دلار فروخته شد.

در معاملات فلزات گران‌بها، هر اونس طلا با ۰.۰۳ درصد افزایش به ازای ۱۳۱۴.۱۴ دلار معامله شد. نقره نیز با ۰.۰۶ درصد افزایش قیمت در مقایسه با معاملات روز جمعه به ازای ۱۵.۸۳ دلار به ازای هر اونس مبادله شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.