خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۳۳۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

وام ۲ میلیارد دلاری آمریکا به شرکت تسلا/ تلاش برای استقلال در تولید خودروهای برقی

وام 2 میلیارد دلاری آمریکا به شرکت تسلا/ تلاش برای استقلال در تولید خودروهای برقی

شرکت Redwood Materials یکی از بنیانگذاران کمپانی تسلا، 2 میلیارد دلار برای افزایش تولید باتری خودروهای الکتریکی دریافت می‌کند. این وام دولتی بخشی از تلاش دولت بایدن برای ایجاد زنجیره تامین داخلی و استقلال بیشتر آمریکا از تولیدات چینی در این حوزه است.

به گزارش تجارت نیوز ، وزارت انرژی آمریکا با اعطای 2میلیارد دلار وام به یک استارتاپ نوادا برای حمایت از شرکت تسلا و تولید مواد حیاتی باتری موافقت کرده است؛ مبلغ هنگفتی که عزم دولت بایدن برای بومی‌سازی زنجیره تامین خودروهای الکتریکی را نشان می‌دهد.

شرکت Redwood Materials از این پول برای ساخت اولین کارخانه آمریکایی تولید قطعات باتری خودروهای الکتریکی استفاده خواهد کرد. این شرکت که توسط جی بی استرابل، مدیر سابق تسلا تأسیس شده، اعلام کرده که با تولیدات خود در حوزه قطعات باتری خودروهای الکتریکی تا سال 2025 به تولید یک میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال کمک خواهد کرد. به گفته وزارت انرژی آمریکا، این امر باعث کاهش مصرف بنزین و کاهش انتشار دی اکسید کربن به بیش از 3.5 میلیون تن خواهد شد. همچنین اتکای خودروسازان به قطعات باتری ساخته شده در خارج از کشور را کاهش می‌دهد.

باب مارکوم، مدیر عملیاتی برنامه‌های وام وزارت انرژی آمریکا می‌گوید: «رسیدن به این هدف، کاهش اتکا به مواد معدنی حیاتی از آسیا را محقق می‌کند، تولید و زنجیره تأمین را به آمریکا می‌آورد و قطعاتی برای خودروهای الکتریکی تولید می‌کند که در نهایت انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد.»

دو میلیارد دلار وام وزارت انرژی آمریکا به تسلا قرار است صرف ساخت وسایل نقلیه با فناوری پیشرفته و متمرکز بر خودروهای الکتریکی شود.

به گزارش grist ، دولت بایدن می‌خواهد که خودروهای الکتریکی پنجاه درصد از بازار فروش خودروهای جدید در سال 2030 را در اختیار بگیرند. جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی، در محل پروژه تأسیسات شرکت Redwood Materials نوادا اعلام کرده است: «ما باید دست به کار شویم. چین بر هر مرحله از زنجیره تامین خودروهای الکتریکی تسلط داشته است. این انحصار، خطرات امنیتی زنجیره تامین را در حوزه خودروهای الکتریکی بالا برده و هزینه تامین باتری را افزایش داده است، جدا از اینکه تولید در زنجیره حمل و نقل اگر منطبق بر انرژی‌های تجدیدپذیر نباشد به انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد انجامید.

ناتان ایر، کارمند ارشد سازمان غیرانتفاعی انرژی پاک (RMI) می‌گوید: «زمانی که متوجه شدیم این فناوری از نظر سیستمی چقدر برای کل زنجیره حمل و نقل و شبکه ما اهمیت پیدا کرده است، همه نگاه ها به سمت چگونگی ایجاد استقلال رفت.»

آمریکا قرار است دو میلیارد دلار وام به شرکت تسلا بپردازد

هدف از وام اختصاص داده شده به تسلا

شرکت Redwood Materials در سال 2017 توسط جی‌بی استرابل، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فنی سابق تسلا تاسیس شد. هنگام کار بر روی کارخانه عظیم نوادای تسلا، وی متوجه شد که آمریکا به زودی با یک چالش بزرگ در تامین منابع مورد نیاز برای حمایت از انتقال خودروهای الکتریکی مواجه خواهد شد. ارزیابی استرابل این بود که در یک دهه گذشته، عدم تامین قطعات باتری خودروهای الکتریکی اصلی‌ترین نقطه ضعف این صنعت بزرگ در آمریکا خواهد بود.

شرکت Redwood Materials دو جزء مهم باتری خودروهای الکتریکی را تولید می‌کند: «آند» که به عملکرد شارژ باتری کمک می‌کند و «کاتدی» که حاوی فلزات حیاتی باتری است. به گفته کارشناسان مجموع این دو قطعه بیش از 80 درصد از هزینه تمام شده باتری را به خود اختصاص می‌دهد و داخلی‌سازی تولید آنها، نه تنها جریان تامین ایمن‌تری را برای مواد فراهم می‌کند، بلکه هزینه تولید باتری را کاهش می‌دهد که می‌تواند وسایل نقلیه الکتریکی را برای مصرف کنندگان مقرون به‌صرفه‌تر کند.

ماه گذشته، شرکتRedwood Materials شروع به تولید فویل مس آند در تأسیسات خود در نوادا کرد. این اولین باری است که این قطعه به صورت تجاری در آمریکا تولید می‌شود و انتظار می‌رود تا اواخر امسال آزمایش روی محصولات کاتدی خود را آغاز کند. پس از تکمیل، تاسیسات نوادا حدود 1600 کارگر تمام وقت را استخدام خواهد کرد.

این شرکت در حال ایجاد چرخش در زنجیره تامین باتری است. فلزات موجود در باتری‌های خودروهای الکتریکی تقریباً بی‌نهایت قابل بازیافت هستند و شرکت Redwood Materials شروع به بازیافت آنها و جمع‌آوری ضایعات از کارخانه‌ها، باتری‌های لیتیوم یونی از دوچرخه‌های الکترونیکی، لوازم الکترونیکی مصرفی و سایر منابع برای استفاده در اجزای آند و کاتد خود کرده است.

در حالی که هنوز باتری وسایل نقلیه الکتریکی کافی برای استفاده از مواد منحصراً از منابع بازیافتی وجود ندارد، زیرساختی که شرکت Redwood Materials در حال حاضر ایجاد می‌کند می‌تواند در نهایت از تولید باتری به طور کامل حمایت کند.

به گفته وزیر انرژی آمریکا گرانهولم، هشتاد شرکت تولیدکننده باتری یا زنجیره تامین اعلام کرده‌اند که در دو سال گذشته یا در حال بازسازی یا افتتاح در آمریکا هستند. وی گفت: این اتفاق می‌افتد زیرا اکنون یک استراتژی صنعتی برای ساخت این مواد در آمریکا وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.