خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۴۷۲۸

پیش‌بینی پویا ناظران، کارشناس اقتصادی از آینده بازارها:

در ۶ ماه آینده بورس از دلار جلو می‌زند

در 6 ماه آینده بورس از دلار جلو می‌زند

پویا ناظران، کارشناس اقتصادی می‌گوید: برای وضعیت بازارها تا پایان سال سناریوهای مختلفی وجود دارد اما وجه مشترک تمام این سناریوها این است که در شش ماه آینده بورس از دلار جلو می‌زند. هم‌اکنون شاید بهتر باشد در سبد سرمایه‌گذاری خود، یک مقدار از سهم ارز و دو مقدار از سهم طلا را سبک کنیم و سه مقدار را به سبد بورس اضافه کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پویا ناظران، کارشناس اقتصادی در تحلیلی از وضعیت بازارها ابتدا به چهار عامل بزرگترین جهش تاریخ بورس در امسال اشاره می‌کند و می‌گوید: این چهار عامل عبارتند از نرخ بهره واقعی که به شدت منفی شده بود، حمایت دولت که کژمنشی به وجود آورده بود، دامنه نوسان که رفتار گله‌ای ایجاد کرده بود و احتکار سهام توسط دولت که کمبود سهم ایجاد کرده بود.

او سپس به چرایی منفی شدن شاخص بورس در دو ماه اخیر اشاره می‌کند که از جمله عوامل آن، عملی نشدن تعهدات و وعده‌های دولت بود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه تحلیل خود که به شکل پادکست در کانال تگرامی خود منتشر کرده به پنج سناریو محتمل از آینده بازارها در شش ماه آینده اشاره می‌کند و سپس می‌گوید: وجه مشترک تمام این سناریوها این است که در شش ماه آینده بورس از دلار جلو می‌زند. هم‌اکنون شاید بهتر باشد در سبد سرمایه‌گذاری خود، یک مقدار از سهم ارز و دو مقدار از سهم طلا را سبک کنیم و سه مقدار را به سبد بورس اضافه کنیم.

او همچنین درباره طلا پیش‌بینی می‌کند: احتمالا شش ماه دیگر قیمت جهانی طلا حدود پنج تا 10 درصد کمتر از قیمت کنونی باشد.

ناظران در پایان این پادکست صوتی تاکید می‌کند: دو اصل سرمایه‌گذاری را نباید فراموش کرد. یکی متنوع نگه داشتن سبد سرمایه‌گذاری و اصل دیگر طولانی نگه داشتن افق سرمایه‌گذاری است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رامین

    سلام یه طرح خیلی آسان سریع که بورس باسرعت خیلی بالا برود.خیلی راحت

  • مجتبي

    در سبد سرمایه گذاری من بیشتر طلا و بعد بورس و اخر دلار است توی این چند سال خدایی کمترین اصلاح را در هر دوره فقط طلا داشته تقریبا الان هم میشه گفت حتی با ریزش دلار و صعود احتمالی بورس فقط طلا کمی اصلاح کند و با این وجود باز طلا سود دهی بیشتر دارد(البته طلا دست دوم)

  • ناشناس

    شروع فوق العاده بازار سرمایه( بورس)
    ب زودی.
    تا میتونید سهم بنیادی بخرید.
    پر سود باشید

  • SAA

    التماس میکنم از مسوولین بورس ،قوه قضاییه و… به حقوقی ها،یابازگردان دو سهام مزخرف کگاز و خموتور دستور بازار گردانی بفرمایید.بخدا سه ماهه تو منفی پنج درجا می‌زنیم.خدا خودت بفریاد ما برس.زندگیمون پودر شد رفت.خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    بسیارهم عالی اگ واقعااینجوری بشه کورازخودچی میخاد۲چشم بینا

  • ناشناس

    در اینکه آینده بورس روشن هست شکی نیست،ولی همیشه باید درسبدسرمایه گذاری حداقل 30درصد مختص طلا باشد

  • محسن

    بورس تا چند ساله آینده همش درجا میزنه.اشتباه کردم.من تو اوج بازار خریدم و ۵۵درصد ضررم ایکاش فقط به پوله خودم برسم.ایکاش هروسیله ایی میخریدم الان ۲۰۰درصد سود میکردم

  • ناشناس

    من که تجربه ای از بورس ندارم چطور میتونم سرمایه گذاری کنم مرا راهنمایی کنید لطفا

  • Abedi

    بورس نهایتش تا اردیبهشت ۱۴۰۰خوبه و تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا تو یه نمودار۳۰ساله میگه که بورس همیشه تو دولت اصلاح طلب رشد داشته دوباره سال دیگه بانکها جون میگیرن چون نرخ بهره رو اصولگراها میکشن بالا که حفظ نقدینگی کنند وسلام

  • محمد

    ایا واقعا در اینده ضررهای من که سهامهای وبهمن پکویر و ثاخت و غشهداب که بالای ۶۰ درصد ضرر هستم جبران بشه میترسم به این شرکتها بدهکار بشیم