کد مطلب: ۳۵۹۰۸۷

بررسی تجارت‌نیوز از آمارهای بهمن ماه سال گذشته:

بیشترین تورم پارسال را کدام کالا داشت؟

بیشترین تورم پارسال را کدام کالا داشت؟

دخانیات در بین کالاهای مصرفی بهمن ماه سال 1397 بیشترین تورم سالانه را دارد. تورم این کالا به بیش از 93 درصد رسیده و این شاخص در مناطق روستایی بیش از 100 درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران دخانیات در بین کالاهای مصرفی بهمن ماه سال 1397 پیشتاز تورم سالانه و نقطه به نقطه این ماه است.

با این که تورم نقطه به نقطه این کالا از آبان ماه روند کاهشی داشته اما تورم سالانه آن روند افزایشی داشته و در بهمن ماه به 93.3 درصد رسیده که در دی ماه 82.6 درصد و در فروردین ماه 1397 تنها معادل 7.5 بوده است.

تورم نقطه به نقطه دخانیات در بهمن ماه سال 1397 با رقم 136.3 درصد مانند چند ماه اخیر به روند کاهشی خود ادامه داده است. بیشترین تورم نقطه به نقطه دخانیات از ابتدای سال 1397 متعلق به مهر ماه است که به عدد 165.8 درصد رسید.

تورم ماهانه دخانیات در بهمن ماه سال 1397 رشد زیادی نداشته و با رقم 0.2 درصد نسبت به دی ماه، در بین تورم ماهانه دیگر اقلام مصرفی در میانه جدول قرار دارد.

بخش روستایی بیشتر از شهری و کشوری تورم دخانیات را متحمل شده‌اند.

با این که سرعت رشد تورم نقطه به نقطه و ماهانه بهمن ماه دخانیات در مناطق روستایی نسبت به دی ماه کم شده، اما تورم سالانه این کالا به رشد خود ادامه داده و به تورم 89 درصد دی ماه بیش از 12 واحد افزوده شده و به 101.1 درصد رسیده است.

تورم دخانیات

بیشترین تورم سالانه بهمن ماه سال 1397 متعلق به دخانیات با رقم 93.3 درصدی است.

در بین آمارهای مرکز آمار از تورم بهمن ماه سال 1397، بیشترین تورم ماهانه با رقم 13 درصد متعلق به حبوبات و سبزیجات است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این تورم واقعا جای خوشحالی داره خدا کنه بالاتر بره باز هم