کد مطلب: ۶۳۶۱۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش بورس به توقف مذاکرات/ افت چند هزار واحدی در شروع معاملات

اولین واکنش بورس به توقف مذاکرات/ افت چند هزار واحدی در شروع معاملات

بورس هفته پایانی سال ۱۴۰۱ به صورت نزولی آغاز کرد، و در نیم ساعت اول معاملات ۱۰ هزار واحد افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس هفته پایانی سال ۱۴۰۱ به صورت نزولی آغاز کرد، و در نیم ساعت اول معاملات ۱۰ هزار واحد افت کرد.

شاخص کل بورس تهران که در پایان هفته قبل با ایستادن روی سطح یک میلیون و ۳۴۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد، امروز وارد روند نزولی شد و ۰٫۷ درصد افت را متحمل شد.

کارشناسان برای این هفته رشد بازار را پیش‌بینی کردند، حتی برخی‌ها از رسیدن شاخص کل به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی گفتند. اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین خبری که برای مذاکرات وین افتاد موجب شد که پیش‌بینی‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد.

در پایان هفته قبل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام خبر توقف مذاکرات وین، عوامل خارجی را دلیل وقفه در وین قلمداد کرد. بسیاری از کارشناسان منظور از عوامل خارجی را تقاضای اخیر روسیه می‌دانند.

اگر چه گفته می‌شود، وقفه اعلام‌ شده در مذاکرات به پیشنهاد هماهنگ‌کننده برجام انجام می‌شود. طرفها در نظر دارند بعد از این وقفه، روند را ادامه دهند. اما نگرانی‌ها از نرسیدن به توافق همچنان وجود دارد.

در روزهایی که اخبار مثبت از مذاکرات وین منتشر می‌شد، بازار سرمایه روند صعودی یا حداقل کم نوسانی داشتند. افت شاخص پس از حدود یک هفته صعودی از تاثیرگذاری خبر توقف در مذاکرات وین خبر می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وضعیت بورس نشان می دهدکه ادامه زندگی ایران بدون شک به برجام بستگی دارد

  • ناشناس

    دولت پول ندارد

  • ناشناس

    80% از سهام منفی شده هر روز باید بترسیم امروز چی میشه دلار دوسال پیش بود 28 هزار تومان هرروز میگفتند دلار نخرید ارزون میشه سهام بخرید حالا سهام 80% درصد کاهش پیدا کرده و ارزش پول مردم خیلی امده پایین در عوض قیمت دلار تغییری نکرده

  • ناشناس

    برادرمن خواهر من هیچ سهمی نخر فقط دارن نوسان گیری میکن پولاشون تموم شده فقط نظاره گر باشید

  • ناشناس

    مگه چقدر رشد کرده داره برمیگرده اینم بازم سواستفاده حقوقی و نوسانگیران هست میخوان مفت از دست سهامداران در این تورم بالا خارج کنند فروختن در این قیمت هنر نیست