کد مطلب: ۶۳۸۱۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سال ۱۴۰۱ کدام صنایع بورس رشد می‌کنند؟

سال ۱۴۰۱ کدام صنایع بورس رشد می‌کنند؟

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس از یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد به یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید و رشد ۰٫۶ درصدی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان سال آینده بازار افت شدیدی را تجربه نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در هفته جاری رشد ۰٫۶ درصدی داشت و شاخص فرابورس ۰.۳۵ درصد افت کرد و شاخص هم وزن نیز بدون تغییر باقی ماند. از ابتدای سال ۱۴۰۰ خروج نقدینگی حقیقی به ۵۸ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین از ابتدای شهریور ۱۳۹۹ که افت بازار شروع شد، نزدیک به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بازار خارج شده است.

در طول هفته گذشته نیز شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام به میزان ۱ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان بودیم. به طور میانگین روزانه، طی هفته به طور متوسط روزانه ۲۸۹ میلیارد تومان از بازار خارج شد در حالی که میانگین روزانه خروج پول از بازار از ابتدای سال ۲۴۴ میلیارد تومان بود.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، افت نسبی قیمت‌های جهانی به ویژه نفت بیشترین اثر را در بازار داشت. از طرف دیگر رشد ۵۷ درصد حقوق پایه، جنگ اوکراین و اخبار مثبت از تمایل روسیه به تحولات بین المللی نیز موثر بود. همچنین نوسانات در بازار بدهی و بازار ارز نیز به عنوان عوامل اثرگذار بر روی تحولات بازار نقش داشت.

بورس صعودی می‌شود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار می‌کند: در هفته‌ای که گذشت بسیاری از سهام بورسی کف قیمت خود را شناسایی کردند. تقریبا هیچ صف فروش قفلی در بازار نبود.

وی توضیح می‌دهد: بورس وضعیت خوبی را پشت سر می‌گذارد. احتمالا اولین هفته پس از تعطیلات به واسطه اخبار برجام و نرخ تسعیر ارز شاخص مثبت شود. همچنین گروه‌های حمل‌ونقل و بیمه‌ای پیشرو خواهند بود.

این کارشناس بازار سرمایه می‌دهد: شاخص بازار افت چندانی نخواهد داشت. زیرا نرخ تسعیر ارز (دلار) ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر در صورت احیای برجام دلار ۲۴ الی ۲۵ هزار تومان خواهد بود.

رئیسی در نهایت می‌گوید: اگر سال آینده دخالت‌های دولتی در بازار نداشته باشیم. بورس مسیر خود را پیدا می‌کند و در بین بازارهای دیگر ارزنده‌تر خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سال دیگه فقط غذایی ها ……

  • کارشناس بازار سرمايه

    با سلام
    کاملا با حرف آقای ایمان رئیسی موافقم.
    اگه دولت دخالت نکنه. بورس رشد خیلی خوبی خواهد کرد چون الآن اکثر سهام ها در کف قیمتی خودشون معامله میشن.

  • ناشناس

    منتشرکن عزیزم
    وقتی ملت با 80% هنوز در زیان هستند چطوری سرمایه گذاری کنند
    بطور مثال وقتی سهم 2700تومانی میخری یکسال نگه میداری میشه 415 تومان بعد درمجمع شرکت میکنی سود 40تومانی تصویب میکنه بعد با قیمت 360تومان بازگشایی میشه بعد قیمت سهم میاد تا 175 تومان حالا شما قضاوت کن این چه سرمایه گذاری هست که بعداز یکسال سرمایه ات از بین رفته بقول قدیمها که میگن مخت مگه پاره سنگ برمیداره جون

  • ناشناس

    زندگی خیلی ها از جمله من و خانواده ام در اثر ریزش های بورس به فنا رفت. تا دوسال که رشد کنه ما هنوز برنمی گردیم سر جای اولمون

  • ناشناس

    افت نخواهد داشت؟؟؟؟؟؟؟؟ نه توروخدا بیاد افتم داشته باشه همه بازارا سر به فلک زدن بورس افت داشته حالا نمیخواد افتشو جبران کنه؟؟؟؟؟ اگه میدونین بورس خوب نیست تا حمایت نکنیم؟؟؟! بجای اینکه بگه رشد داره میگه افت نخواهد داشت انگار این خبر خوشیه که افت نداره

  • ناشناس

    بازهم ی نقشه جدید سر این مردم بدبخت …..از این بورس آبی گرم نمیشه
    بسیار ازموده ام در این سرزمین بخت خویش بیرون باید کرد از این ورته جان خویش

  • ناشناس

    سلام .اگر مسئولان هیچ حرفی در مورد بورس نزنند بخدا خیلی خوبه وقتی هر کدام از این مسئولان صحبت می کنند بازار افت می کند..امیدوارم مسئولان فقط یکسال لال باشند.تا بازار برگرده.