فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۴۷۴۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال سهام کنور مرداد ۱۴۰۲ / کنور روی سکوی پرتاب قرار گرفت

تحلیل تکنیکال سهام کنور مرداد 1402 / کنور روی سکوی پرتاب قرار گرفت

قیمت سهام کنور پس از دستیابی به تارگت اولیه الگوی کف دوقلو، به نظر می‌رسد رسیدن به تارگت بعدی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنالیز تابلو معاملات سهام کنور نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده است، کمی بعد سهم از سویینگ‌های کف ساخته شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص دقیق شروع موج بعدی صعود بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

ارزش بازار کنونی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با نماد «کنور» در بازار دوم بورس تهران قابل معامله است. سهام کنور در حال حاضر با قیمت دو هزار و 100 تومان به ازای هر برگه سهم، ارزش بازاری معادل 26 هزار و 40 میلیارد تومان دارد.

مجموعه معدنی و صنعتی صبانور دارای دو کارخانه کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی در استان همدان است. محصول گندله با ویژگی‌های کیفی مطلوب به‌عنوان خوراک مصرفی کارخانجات فولاد کشور به مصرف می‌رسد. همچنین زنجیره تولید این مجموعه معدنی از مرحله تولید سنگ آهن دانه‌بندی و مصرف آن به‌عنوان خوراک کارخانه کنسانتره‌سازی در استان کردستان فعال است.

هدف بلندپروازانه کنور در تایم‌فریم ماهانه

با نگاهی به نمودار تکنیکال سهام کنور در تایم فریم ماهانه، الگوی کف دوقلوی قیمت به وضوح قابل مشاهده است. در این الگو با شکست خط گردن، رشد قیمت به اندازه فاصله میان سویینگ‌های کف تا خط گردن از ناحیه شکستن این خط مورد انتظار است.

پس از فعال کردن تارگت اولیه، هدف بعدی قیمت در این الگو تراز 200 درصد فیبوناچی اصلاحی رسم شده روی موج اول صعود است. این تارگت محدوده هشت هزار و 950 تومان است. این قیمت بیش از 325 درصد بالاتر از قیمت فعلی سهم کنور است. کارشناسان معتقدند در لگ‌های صعودی نماگر تالار شیشه‌ای، ممکن است کلیت بازار رشد کند. میزان این رشد اما میان سهمی که از شرایط بنیادی و تکنیکال مناسبی برخوردار است با سهام دیگر متفاوت است.

سهام کنور

از این رو در دوره‌های رونق بازار سرمایه، برخی سهام بیش از شاخص کل، برخی مطابق با رشد این شاخص و برخی از سهام نیز کمتر از آن رشد می‌کنند که به ترتیب سهام برنده، خنثی و بازنده نام می‌گیرند. بنابراین تحلیلگران عنوان می‌کنند در فازهای اصلاحی بازار تعدیل پرتفو و جابه‌جایی میان سهام بازنده با نماد‌های برنده اهمیت بالایی دارد.

دید نزدیک‌تر به نمودار قیمت سهام کنور

فاز اصلاحی اخیر کنور که پیش از اصلاح شاخص کل به پیشواز آن رفته بود از نیمه اردیبهشت‌ماه تا کنون منجر به اصلاح 23 درصدی قیمت این سهم شده است. آنالیز قیمت از بعد تکنیکال نشان از آن دارد فاز اصلاحی سهم از لحاظ ساختار حرکتی یک الگوی مثلث (descending triangle) کاهشی در طی این دو ماه اخیر شکل داده است.

در جریان معاملات روز چهارشنبه، خریداران سهام کنور موفق شدند قیمت سهم را به بالای خط روند نزولی این مثلث انتقال دهند. این اتفاق در صورتی که تثبیت قیمت بالا‌تر از خط روند نزولی حاصل شود می‌تواند چراغ سبزی به آغاز روند جدید کنور محسوب شود. از سویی نزول قیمت به زیر محدوده هزار و 898 تا هزار و 976 تومان موجب فیلد شدن این دیدگاه خواهد شد.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.