کد مطلب: ۷۹۲۸۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال لوتوس ۹ فروردین ۱۴۰۲/ لوتوس به سقف تاریخی خود می‌رسد؟

تحلیل تکنیکال لوتوس 9 فروردین 1402/ لوتوس به سقف تاریخی خود می‌رسد؟

تامین سرمایه لوتوس پارسیان جزو اندک نماد‌هایی است که پس از ریزش کلی بازار سرمایه، از سال 1400 سود منطقی نصیب سهامداران خود کرده است. تحلیل تکنیکال لوتوس نشان از آن دارد به‌تازگی یکی از اهداف تکنیکال سهم فتح شده‌ است. حال اما حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش روی سهم کجاست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام شرکت تامین سرمايه لوتوس پارسيان با نماد «لوتوس» در تالار شیشه‌ای بورس تهران دادوستد می‌شود.

سهامداران عمده این شرکت عبارت‌اند از: شرکت گروه مالی پارسیان با 42 درصد سهام لوتوس، شرکت مخابرات ایران با 15.98 درصد، سرمایه‌گذاری تدبیر و سرمایه‌گذاری سایپا با 15 درصد از سهام شرکت لوتوس.

تابلو معاملات لوتوس

در روز‌های مثبت ابتدایی سال 1402 لوتوس نیز شرایط مطلوبی را سپری می‌کند و حالا در آستانه قیمت 500 تومانی قرار گرفته است که مقاومت روانی برای سهم محسوب می‌شود.

تحلیل تکنیکال لوتوس

پیش از ریزش بازار سرمایه در تابستان 99، رشد انفجاری لوتوس فقط طی پنج ماه ابتدایی این سال، صعودی 608 درصدی را برای تامین سرمایه لوتوس پارسیان رقم زده بود. سقف تاریخی لوتوس نیز در 24 تیر ثبت شد که قیمت 755 تومان بود.

طول ریزش اما این نماد از کلیت بازار مستثنی نماند و تا خرداد 1400 در روند ریزشی تند و تیزی قرار گرفت که منجر به ریزش 60 درصدی سهم و سقوط تا حوالی قیمت 200 تومانی این سهم شد.

تحلیل تکنیکال لوتوس

نگاهی به نمودار قیمت لوتوس نشان از آن دارد که افت و خیز‌های این نماد در مدت زمان ریزش و پس از آن، الگو سر و شانه معکوسی را در نمودار قیمت-زمان آن نمایان کرده است.

در شروع سال 1401 یعنی درست یک سال پیش خط گردن (neck line) این الگو شکسته شده است. با تبدیل خط گردن به سنتر لاین هدف این الگو به دست می‌آید که خط داینامیک مشکی رنگ است و قیمت در 27 اسفند ماه سال گذشته به آن رسیده است.

حرکت کانالیزه لوتوس در سال 1401

لوتوس در سال گذشته در یک کانال صعودی با شیب ملایم قرار گرفت و با رعایت سقف و کف این کانال حرکت می‌کرد.

در روز‌های پایانی سال اما قدرت خریداران این کانال (آبی رنگ) را به طرف بالا شکست و قیمت در عبور از آن موفق ظاهر شد. با دوبل کردن عرض این کانال صعودی، کانال حرکتی بعدی به دست می‌آید.

بنابراین برای هدف اولیه نماد لوتوس تقاطع سقف کانال سبز رنگ با مقاومت استاتیک مهم این سهم که در گذشته دو بار از صعود آن به قیمت‌های بالاتر جلوگیری کرده است، برای این شرکت در نظر گرفته می‌شود.

محدوده 550 تومان هدف اولیه سهم و پس از آن دستیابی به سقف تاریخی سهم در قیمت 755 هدف قیمتی لوتوس به شمار می‌آید.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.