خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۵۶۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل روند بورس/ افزایش انتظارات تورمی از بازار سرمایه

تحلیل روند بورس/ افزایش انتظارات تورمی از بازار سرمایه

شاخص کل در هفته‌ای که گذشت افت بیش از یک درصدی داشت و احتمالا روند بازار طی هفته‌های آینده شبیه به این هفته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس روز چهارشنبه هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۵۱۳ واحدی رسید و افت ۱٫۳ درصدی را ثبت کرد.

علیرضا محمدی، کارشنان بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بورس نخستین هفته معاملاتی تابستان را در شرایطی آغاز کرد که به نظر می‌رسد با توجه به افت قیمت‌های تجربه شده در هفته‌های اخیر و همچنین چشم انتظار تورمی نسبت به فضای اقتصاد کلان، بازگشت به ارتفاعات بالاتر نماگرها توجیه پذیر باشد.

وی ادامه داد: اما برخلاف انتظارات، روند نزولی که از ابتدای خرداد ماه در نماگرهای بازار سهام آغاز شده همچنان ادامه دارد. همین موضوع روند نزولی بورس در هفته اول تیر ماه را به ثبت رساند. البته شدت نزول شاخص کل بورس در این هفته، نسبت به هفته‌های قبلی کمتر بوده که این موضوع دست به عصا حرکت کردن سرمایه گذاران در بازار را به خوبی نشان می‌دهد. با توجه به اخبار فضای داخل و خارج از فضای اقتصاد و همچنین انتشار گزارش‌های عملکرد ماهانه و در نهایت گزارش فصل بهار شرکت‌ها؛ فاز انتظار در بازار سهام را شاهد هستیم.

ارزش معاملات بورس کمتر شد!

وی تصریح کرد: ارزش معاملات روزانه نسبت به روزهای اوج بازار در بهار ۱۴۰۱ فاصله معنادار گرفته و حتی تا به ۵۰ درصد کمتر از آن روزها رسیده است. همچنین افت ۱۴ درصدی ارزش معاملات بورس تهران در خرداد ماه، نسبت به اردیبشهت ماه، چشم انداز افت محسوس ارزش معاملات را پر رنگ تر از قبل می‌کند.

معاملات بورس تهران

ارزش ماهانه معاملات بورس تهران

محمدی تشریح کرد: در نهایت در پایان نخستین هفته معاملاتی فصل تابستان؛ دماسنج بازار فعالیت خود را از نقطه یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد آغاز کرد. اما در نهایت با افت ۷ هزار واحدی، هفته اول تابستان را در نواحی ارتفاع یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد به پایان رساند. شاخص هم‌وزن نیز شرایط مشابهی دارد و با افت ۲ هزار واحدی از ارتفاع ۴۲۲ هزار واحد فاصله گرفت. بی میلی سهامداران حقیقی به ماندن در بازار و خروج پول ۲ هزار میلیارد تومانی در این هفته نیز قابل توجه بوده است.

کل و هم وزن

روند شاخص کل و شاخص هم‌وزن از ابتدای سال ۱۴۰۱

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت خروج حقیقی ها مشخص است ، عدم اعتماد به روال بازار و جلوگیری از ضرر ، مدت هاست که نوعی سیاست بر بورس حکمفرما شده ، « تحلیل ها حکایت از رشد سهام می کند ، حقیقی خرید می کند ، بعد از مدتی که حجم ورود پول بالا می رود ، با سرعت زیاد آن سهم افت پیدا می کند ، و سهامدار به امید رشد و جلوگیری از ضرر ، صبر پیشه می کند ، و به عبارتی پول هایش برای مدتی بلوکه و مصادره میشود ، مثال هم زیاد است ، نمونه آخر سهام بانک تجارت که با پرداخت بیست ریال سود هر سهم ، به نوعی با ریشخند سهامداران را تحقیر کرد»

  • ناشناس

    مگه حقیقی به بورس میتواند اعتماد کتد؟
    بابت پول به دست اورده زحمت ها کشیده شده،توقع سرمایه گذاری در بورس با شرایط اسفبار و فساد گسترده مسخره و توهین است

  • ناشناس

    مگه میشه یه سهمی پارسال در شاخص ۱۳۰۰۰۰۰واحدی قیمتش ۱۴۰۰تومان بتشه ولی امسال در شتخص ۱۵۰۰۰۰۰هزار واحدی قیمتش ۷۵۰تومان باشه در حالی، که امسال نسبت به پارسال ۳۲۱درصد سوددهی زیاد شده این کلاهبرداری نیست پس چیه. مگه ما با تحلیل نخریدیم!؟

  • احمدی

    ۳ سال است بورس کشور بد است پول و سرمایه سهامداران را بیش از ۷۰ درصد منفی و نیست کرده و اینکه سود شرکتها هم بسیار پایین و بد است زندگی سهامداران را نابود کردند در طی ۳ سال قیمت کالاها بین ۱۰ تا ۳۰ برابر شده است و جالب بورس بجای حرکت سرمایه سهامدار را بی ارزش و منفی کرده است یک بطری اب معدنی کوچک در طی ۳ سال بیش از ۳۰ برابر رشد کرد ۱۰۰ تومان شده ۳۰۰ تومان و جالب ۱۰۰ تومان سهامدار در بورس بجای رشد شده ۳۰ تومان ای خدا چکار کردند با سرمایه مان

  • احمدی

    بورس زندگی ام را نابود و پوچ کرد

  • احمدی

    به یورس اعتماد نباید کرد سرمایه مان را نابود کرده و می کند و فریاد رسی هم نیست

  • ناشناس

    بورس کشور نامرد و تجاوزگر شده است سرمایه مان را نیست و بی ارزش می کند

  • احمد رضا

    زندگیمون نابود شد تو بورس. حاصل کارگری. زحمت کشی یک عمر وتمام امید. وآینده زنو بچم تو بورس غارت شد. فکر کنید حتی صندوق های پالایش و دارا یکم. که با وعده تقسیم ثروت. وشریک کردن مردم در فروش نفت به قشر ضعیف جامعه فروخته شد. الان ببینید تو چه وضعیتی هست وبعد از دوسال هنوز به قیمت عرضه اولیش هم نرسیده وریس سازمان بورس بارها وعده رسیدن قیمت آیت دوسهم را به قیمت nav خودش داد. وهمین بانک تجارت که تو یکماه 25 درصد افت کرد. به خدا پسر خاله من با سه بچه کوچک چند مدت پیش بخاطر از دست رفتن سرمایش تو بورس خودکشی کرد. والان 3تا یتیم داره. ومیدونم این سرنوشت من هم هست که هر روز که بورس م ها املاتش شروع میشه رو وروان واعصاب من وزنو بچم همراش نابود میشه. تو را به خدا بداد سهامدار برسید ما قبل از هر خریدی ابتدا مالیات‌ به دولت پرداخت کردیم. وتولید یک کشور. با رونقبورسش رونق میگیره. وخوش به حال دلال که نه مالیاتی پرداخت کرد وسرمایش چند برابر شد. فقط بخاطر اینکه به حرف مسعولین کشور اعتماد نکرد.

  • ناشناس

    در همه بازارهای بورس ، باید کمی دیدگاه سیاسی داشته باشید و خبرهای روز را مرور کنید ، کمی اطلاعات اقتصاد و تولید داشته باشید ، سرمایه مازاد داشته باشید ، کمی صبر و طمع کم داشته باشید ، آنوقت شک نکنید در طی سال به نسبت سرمایه و تلاش سود خواهید برد